Hur länge kan vara vaken utan att bli trött?

Idag på morgonen gick jag och lade kl 8.20 och gick upp 10.40...jag förstår inte att det alltid blir så sent när Emilie kommer hit!? Vi jobade på hotellet igår, ganska mycket folk; några roliga events t.ex. bröt jag arm med en brandman och jag vann! Väldigt oväntat, slit på gymmet betalar sig. Kul att jobba med Emilie också, vi har alltid så roligt ihop, väldigt låg humor fram på småtimmarna...

Ida ska jag skriva min sista uppsats i min "Linguistic Theme" kurs, jag har den svåraste kvar; Shakespear's Othello. Men jag har strukturen i huvudet, det är skönt att det är den sista så att man har fått träna på de sju första uppsatserna. Det jobbigaste kommer bli att rätta alla stavfel och felaktiga grammatiska konstruktioner som man har lyckats producera fram. Skönt att man har börjat med det iaf...

Jag känner att jag verkligen kommer att älska min nya lärare Cecilia; redan innan vi har haft vår första föreläsning så har hon gett oss i uppgift att skriva en tre-sidig uppsats med rubrik "Advanced Academic Writing". Låter intressant va? Inte särskilt, jag har en känsla av att hon inte kommer att bli populär.

Over and out för tillfället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0