KASSAN

Idag var jag i kassan för första gången hittills. Jag har varit väldigt nervös för detta eftersom att det är massor av koder att hålla reda på för frukt och grönt. Det är ju inte bara frågan om vilken sorts kod det är utan också "vad f_n är det för något?!" vissa av de där frukterna/grönsakerna har jag aldrig sett innan och en del använder man så sällan att man inte vet vilken som är vilken. T.ex hur lätt är det att se skillnad på en palsternacka och en pepparrot?

Första dagen var iaf lyckad;jag fick stå själv efter bara en stund och det gick fort att lära sig några koder andra var svårare; har till exempel slagit upp "potatis" 4728 ca.50 gånger idag....men den kommer jag nog aldrig att glömma igen! Känns skönt iaf  att  jag har fått hjälp och så och att det  alla är så positiva!  (det är man ju inte van vid!)

Var och fikade med  Sara idag också, det var trevligt. Efteråt gick vi och shoppade; hittade ett par schyssta byxor, såg snygga skor också, men jag får nog hålla mig tills efter helgen och se hur mycket av budgeten som är kvar för det kontot. Patrik tycker aldrig att det är "ekonomiskt försvarsbart" att köpa nya skor när jag redan har ca 40 par. Jag förstår inte vad han menar!!

Nehe, nu måste jag öva lite koder.......

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0