Klassikern.

Var på middag i helgen och träffade mina kompisars föräldrar och av någon anledning började vi prata om klassikern. Så nu är det bestämt: jag och Gunnel ska göra den! Hon har gjort det innan så hon är ju rutinerad, så jag hoppas att hon inte har ångrat sig! Jag har iaf bestämt mig för att jag ska göra det oavsett! Och nu menar jag tjejklassikern, inte den stora; det hade varit lite väl mycket för mig! För er som inte vet vad är:

Tjejvasan: 30 km
Tjejvättern: 90 km
Tjejvansbrosimmet (motströms): 1 km
Tjejlidingöloppet: 10 km

Så idag har jag inhandlat nya, fina löparskor för 1000 kr; (ord. 1500 kr!!) vilket jag inte brukar lägga på skor! Iaf inte ett par! Ett par "New Balance" blev det iaf, jag hoppas att försäjaren hade rätt när han sa att de var mycket prisvärda och nyttiga för benhinnorna! Provkörde dem idag iaf, 2,9 km på 17 min. Är det bra eller dåligt eller sådär? Jag har ine en aning för jag har bara sprungit löpband förut men det iaf en start!

Hoppas verkligen att jag kommer att klara den här utmaningen: och det är ju kul att ha ett mål med träningen!
Jaja, tur att jag har tid att förbereda mig men man vet aldrig med slavandet i skolan som väntar den här terminen!

Nehe, läggdags för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0