Redan oktober....

Det har gått fort i år igen, som vanligt. Mörkt ute, kallt på morgonen och tenta-stress! Just nu är ju allt vackert med alla löv och den härliga höst solen men snart har löven trillat av, och det blir ännu kallare och mörkare och om en månad så kommer den enda glädjen vara att får börja använda sin nya vinterjacka!! Är det någon som håller med?

Nej, nu ska jag inte vara en sån pessimist (stavar man det med två s?), jag älskar faktiskt hösten. Det är så vackert, mitt problem är tentorna, det är dem som gör hösten mörk och obehaglig! Men jag är glad över att jag bor i Sverige med alla dessa årstider, som man kan uppskatta på så många olika sätt!

Yeah, yeah, en annan sak som jag älskar med hösten är att alla mina favorit program börjar igen! Tyvärr så missade jag första avsnittet av Desperate Housewives, otur. Och snart börjar City Akuten igen, det var på tiden alltså, man måste ju se hur det går för Dr Rasgotra, för er som sett reklamen. Viktigast av allt, idag är det final i Top Model 10, spännande! Man kan sammanfatta det hela med att säga: HÖSTEN ÄR TV-BEROENDE-FRAMKALLANDE! Eller så är det kanske bara jag, men jag måste säga at det är lättare att kolla på TV än att plugga.

När jag gick i gymnasiet så min psykologi-lärare att han kände sig så TV-beroende att han var tvungen att slänga ut den. Efter det mådde han mycket bättre, blev mycket piggare och sov bättre: KANSKE ÄR DET DAGS! Fast då skulle jag behöva spela in alla program och se dempå jullovet istället! Bra idé? Det är frågan!

Neha, nu måste jag väl sluta, plugga, plugga, plugga.......och sedan lite härlig yoga och kick´n box..Och finalen av Top Model: jag kommer att vara bänkad!

Simma lugnt.........


Ps: bilderna från min härlig helg i Edet kommer så fort jag har fått dem av Camilla, så om du läser detta:skynda dig!
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

haha.. va inne på msn vid nio ikväll så skickar jag över alla bilder där.. tar så lång tid att ladda upp. det få jag göra när jag ha mer tid.. haha.. puss

2008-10-01 @ 18:21:50
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: emma

Jag har också hört om folk som slänger ut tvapparaterna för att få en mindre sak att göra i denna stressfyllda vardag, men det skulle ju inte funka i längden.. Jag menar till slut får man ju slänga ut datorn också för att undvika att man laddar hem något, och hur ska man då få reda på vad som händer i Days of our Lives? Har du förresten sett att de flesta kommit hem från ön? :P Puss

2008-10-03 @ 13:52:47
URL: http://emkas.blogg.se/
Postat av: kina

Tack för tipset :) Ja man får göra det med måtta helt enkelt - vilket du din toka borde efterleva!! haha. Hur går det med studierna, mer än att tentor suger? STOR KRAM!

2008-10-05 @ 21:31:49
URL: http://kina.blogg.se/
Postat av: emma

Nej, jag har inte påbörjat min research än, tänkte att det kunde vara nåt inför c-uppsatsen? :P

2008-10-05 @ 23:21:12
URL: http://emkas.blogg.se/
Postat av: Frida

Tjenis Åsa:D hoppas allt är bra med dig :)

livet leker förstår jag hehehe.

2008-10-12 @ 22:32:19
URL: http://frida87johansson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0