Skänk pengar till Cancerfonden

Jag läste ett inlägg i Metro häromdagen där en kvinna skrev att hon tyckte man inte skulle skänka pengar till Cancerfonden eftersom de utför djurförsök. Jag tycker inte all att det är bra med djurförsök men vad har vi för alternativ? Jag kan inte påstå att vi är viktigare eller mindre viktiga än djur men det känns ändå som att man måste forska för att kunna lösa gåtan om cancer. När någon som säger att man bör upphöra med forskning för att djur plågas, känns det som att de inte vet vad de pratar om. Människan plågas också när den har cancer och man kan komma bara lite närmare för att rädda människor från det lidandet så tycker jag att det är värt det!

Jag har själv växt upp med cancer i min familj och det är mycket lurig sjukdom. Man kan tro att man är botad och senare kommer det tillbaka och under tiden man behandlas med strålning och cellgift är det det erhört lidande. Kampen kan pågå i flera år och eftersom det finns så otroligt många varianter av cancer så är det nästan omöjligt att rädda personen. Därför anser jag att alla borde skänka pengar till Cancerfonden, om man tänker på sitt eget bästa. Man säger att ca. var tredje person får någon form av cancer i sitt liv. Så se till ditt eget bästa!

SKÄNK PENGAR!

Kommentarer
Postat av: Camilla

vilken snygg design du ha nu!! ha du gjort den själv?? Håller helt o hållet med dig om cancer och djurförsök, det är ju bättre att man gör allt man kan för att rädda människornas lidande. Nu ska jag gå och in på cancerfonden och skänka pengar!! Helt sjukt att det är var tredje person som får cancer. puss puss

2008-09-13 @ 10:02:29
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: Anna

Tänkte bara retas lite och berätta att jag läser din blogg, som om du inte visste det...



Kul att prata med dig igår, förlåt om jag bara gnällde över jobbet. Det är körigt nu, som du säkert förstår. Men det kan ju bara bli bättre!



Angående Cancerfonden, klart man ska ha sån forskning! Hur ska vi annars kunna hitta botemedel?



Ha det gott, syster!

Kram Anna

2008-09-14 @ 08:35:46
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Åsa

Fråga den smarta tjejen som skrev insändaren i Metro tisdag 9/9.

2008-09-14 @ 10:58:39
URL: http://asabackhouse.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej Åsa,



inte visste jag att du hade blogg. Trevligt! :) Allt bra med dig annars? Händer framöver?



Kram.

2008-09-15 @ 15:51:24
URL: http://josefinekostin.blogg.se/
Postat av: emma

Tjena bruden! Hur är läget? Ska du upp till Camilla om två helger? Va lite nyfiken på om man kanske borde dra ihop ett gäng och ta bilen upp? Är ju så jävla dyrt att åka tåg.. Hör av dig! Puss

2008-09-16 @ 21:50:38
URL: http://emkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0