Det där med längdskidor; skulle inte det vara lätt?

Alla människor jag har pratat med påstår att åka längdskidor är så himla lätt. Jag måste på alla sätt motsäga detta påstående! DET ÄR INTE LÄTT! Jag har inte åkt skidor sen jag var liten (och knappt ens då) och det har ju inte direkt varit någon snö den här vintern så jag har inte kommit igång med min träning inför tjej-Vasan nästa år. Så idag slog jag slag i saken eftersom det äntligen kom lite snö igår och i natt, och poängen är att det var skit-svårt! Kanske var det eftersom jag åkte där det inte finns spår, kanske var för att skidorna inte var vallade, kanske var det eftersom skidor är asgamla eller kanske var det så att jag är as-kass på det helt enkelt?! Jag hoppas något av tidigare alternativ!

Övning ger färdighet sägs det; jag är bara överlycklig över att det inte är förrän om ett år jag ska åka! Med dagens form skulle jag lika gärna kunnat krypa runt; det hade nog motsvarat samma hastighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0