Jag är jävligt förbannad just nu...

..på CANCER. Det är den värsta jävla idiotiska sjukdomen som finns. Den kommer helt oväntat och förstör så många människors liv. Inte bara den drabbade utan alla runt omkring. Den gör ont inne i den drabbade, den syns utanpå som ett hån, den gör att så att man inte kan kanske inte kan jobba, man orkar inte lika mycket. Den tar på både på en psyke och fysik. Och den kan drabba vem som helst. Jag blir så förbannad på att den invaderar människor jag tycker om på att den sätter sig hos någon och skrattar åt omgivning eftersom det finns så lite bot. Jag blir förbannad på att den har drabbat min familj, att den först tog "morfar" Åke och sen pappa, båda ganska unga. Jag blir förbannad på att den nu har gjort det igen; den har tagit min mammas bästa vän. Ingalill fick kämpa i 9 månader sen var det slut. Precis 50 år. Cancern är hänsynslös och snabb, och den visar ingen barmhärtighet. Jag blir bara så förbannad.

Jag hoppas att någon som läst detta tänker som jag, det finns bara ett sätt att minska cancern framfart; skänk pengar till cancerfonden. www.cancerfonden.se.

Om inte för någon annas skull, så för din egen.


Vila i frid Ingalill.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med dig fullständigt!

Den där skitsjukdomen cancer...

Tänk om vi kunde få en enda dag till med dom vi förlorat till denna eländiga sjukdom. Det finns så mycket man skulle vilja säga...

Kram Anna

2009-02-17 @ 18:56:50
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0