Energi-drycken: en livräddare?

Många gånger vid stress så är det den lilla energi-drycken är min livräddare. Förra våren när jag satt med två b-uppsatser i engelska så blev det min bästa vän under många nätter när man satt uppe tills kl 4-5 på morgon och skrev. Även denna terminen har det slinkigt ner några, men det är ju svårt att vara uppe länge när man ska upp tidigt så taktiken har förändrats något. Så nu har jag ändrat taktiken något och kan jag ibland därför börja dagen med en för att få effektiviteten och jag kan säga att det funkar verkligen! Man läser att det är så dåligt att dricka sådana men jämför med att dricka 2 liter kaffe eller at tugga sig koffein-tabletter; frågan är vilket som är sämst? För mig har det iaf blivit en kär livräddare som har trollat mig ur många stressade situationer. Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Anna

Vill inte skrämma upp dig, kära syster, men jag har hört att såna där energidrycker är nåt av det sämsta man kan ta. Det är mycket bättre att äta nåt riktigt.

Eller se till att man gjort jobbet innan klockan 4 på morgonen...

2009-05-19 @ 13:08:05
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0