Sista riktiga skoldagen idag.

Jaha, nu började man att närma sig slutet då. Bara en tenta kvar i nästa vecka (och en liten, liten uppsats!), känns konstigt. Den här terminen har nog gått fortare någon tidigare. Kanske kan det bero på att jag har varit borta en hel del; först Dominikanska sedan Island och sedan Barcelona, eller så är det det höga tempot. Allt har bara rullat på, jag har utvecklats mer än jag någonsin gjort innan. Jag kan verkligen känna skillnaden, det är en helt annan nivå på mitt språk nu. Hela hösten var bara en lång uppförsbacke men nu har det äntligen börjat rulla neråt och det känns som att saker går min väg. Idag är sista gången som jag kommer att gå med mina klasskamrater, vissa av dem kommer jag säkert aldrig att träffa igen eftersom jag åker i höst och de återgår till sina jobb. Visst är dte konstigt att man kan umgås så intensivt och ha så mycket gemensamt, men ändå veta att det bara är tillfälligt. Jag vet med säkerhet att jag inte kommer att träffa alla, om ens någon. Det är det som är så lustigt med klasser där alla är så mycket äldre än en själv, de andra är mellan 35-50 år och det är ju inte min vanliga umgängeskrets. Det kommer att bli konstigt. Hoppas att man åtminstone kommer att behålla kontakten med några.

Nu ska jag sluta att vara sentimental och istället börja skriva den där lilla uppsatsen.......alltid härligt med sluttampen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Man blir lätt lite sentimental en sån dag. Tänker på allt roligt man haft tillsammans, men inte på det som man kommer tycka blir skönt att slippa...



Du kommer säkert att behålla kontakten med några av klasskompisarna. Jag har ju kontakt med Lotta fortfarande efter tio år.



Ha det! Kram Anna

2009-05-19 @ 13:12:06
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0