Förvirring

Här i det här landetär det alltid mycket förvirrande. Jag är fortfarande inte klar med min inskrivning i skolan eftersom jag inte lyckats med att får reda på all information jag behöver om mina kurser vilket innebär att jag fortfarande inte fått mina stipendiepengar. Jag förstår inte riktigt reglerna för hur det funkar heller för alla har olika verkar det som även att vi ingår i samma utbytesprogram. Tex så fick min svenska kompis sina pengar i juni och hon måste inte göra 30 poäng för att få de pengarna. Jag då, får inte mina pengar förrän inskrivningen är klar, och jag måste göra 30 om inte så blir jag återbetalningsskyldig. Mycket lustigt....Jag fattar inte systemet...


Desutom är jag förvirrad när det gäller mitt mobila bredband, jag köpte sist ett kort som ska gälla i 30 dagar och då ska jag få surfa hur mycket jag vill, men nu säger min lilla pinne att jag har kommit övergränsen för användandet...Så jag tror att snubben i butiken sålde mig fel produkt även att jag sa mycket tydligt att jag ville ha "ilimitado" typ 5 gånger! Ibland är de så ignoranta här! Helt otroligt! Så nu måste jag pallra mig iväg till Vodafone ytterligare än gång! Tack för det!!

Igår drog jag iväg till Nervión för att käka glass med svenskan och som vanligt träffas man ju inte förrän typ 21 här..så när jag skulle ta mig hem runt 22.30 så hade tunnelbanan stängt och jag fick gå hem.Det är i och för sig inte farligt att gå själv här för gatorna är jättestora, det är upplyst överallt och det är alltin en massa folk på gatan, dessutom så säger de att Sevilla är en av de säkraste städerna i Spanien..men jag är ändå inte så pepp på det. Det tog dock bara 20 min så det var inte särskilt långt...på vägen hann jag dock se både kackerlackor och en gigantisk råtta!! Så äckligt! Det var det värsta med promenaden!

Idag ska jag ha min andra lektion i lengua española, den som inte skulle börjat förra veckan mn som tydligen hade gjort det. Så nu ligger man redan efter och vi har en inlämning till och en tenta den 22 så nu börjar det komma igång. Men vissa kurser verkar ganska kul och för varje dag som går så fattar man lite mer av vad de säger med den konstiga accenten och blir där med lite gladare!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen pallra mig ner till Vodafone för att klaga lite innan jag drar till skolan! Ha det bra därhemma!!

Kommentarer
Postat av: anna

Verkar ju jättekonstigt att det är olika regler för dig och den andra svenska tjejen...?



Och det där med bredbandet; skäll ut dom bara, om du kan. Rätt ska vara rätt!



Ha det bra!

Kram Anna

2009-10-08 @ 20:11:21
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0