Kvällen som blev längre än väntat.

Igår skulle från början gått på bio för att se "Flickan som lekte med elden" (som hade spansk premiär igår) , på originalspråk, men planerna blev ändrade av olika anledningar. Så bion får vänta tills nästa vecka och jag är så peppad på att se den!!

Istället bestämdes det att vi skulle ut och ta en drink eller två med Rory's föräldrar eftersom det var deras sista kväll här och sagt och gjort, vi samlades vid 22 och det blev ett rejält gäng; typ 10-12 stycken. Vi tog ett par glas på en bar två minuter från mig och sen flyttade vi oss vidare nästa bar och satt där tills kl 2 men istället för att gå hem som man borde gjort så gick vi vidare till en av stadens största bargator (visserligen bara typ 5 min från min lägenhet) och spenderade ytterligare ett par timmar med förtära alkoholhaltiga drycker...Därmed kom jag hem lite efter 4!! Var dock väldigt kul på det här stället; träffade på ytterligare en svensk och en massa annat folk! Och igår för typ 8:e gången sen jag kom hit så var det någon som frågade om jag var amerikan eller om jag åtminstone hade spenderat mycket tid där! Känns ganska bra och få det betyget+att en amerikan sa till mig att jag pratade engelska "flawlessly"! That feels good!!

Idag ska förylla dagen med att möta Lovisa ute i Nervión och hon ska bjuda mig på "arepas" som är nån maträtt från Venezuela och den är himmelsk! Sedan ska vi lägga en span på köpcentret, och jag måste hitta en Vodafone-butik för fixa nytt saldo till Internet...

Sedan ikväll blir det utgång igen, både John och Rory kommer att ha kompisar här från Irland; det blir nog trevligt! Hoppas att jag kommer hem lite tidigare bara!!

Hoppas ni som ska på maskeraden hemma ikväll får roligt: önskar att jag vore där!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0