Langsam dag...

Min mandagsmorgon ar vidrig har jag konstaterat. Jag borjar alldeles for tidigt vid kl 9, vilket i och for sig inte later sa farligt, men eftersom jag ska hinna ata frukost och pallra mig ivag till min lektion som ligger i byggnaden langst bort pa campus sa maste jag aka typ vid 8. Vilket innebar att jag maste ga upp vid 7 och det ar sa segt nar alla andra i lagenheten far ligga och sloa sig tills kl 10!  Dessutom ar det kolsvart pa morgonen har enda fram tills 8.30 uungefar, och dessutom ar det ganska kallt sa man vet aldrig vad man ska ha pa sig. Det ar kanske 18 grader pa morgonen eller nat sant och da ar det lite kallt att bara ha kjol eller shorts, men pa eftermiddagen nar jag fortfarande ar kvar i skolan ar det ca 35 grader! Da ar det inte skont att ha jeans pa sig....

Det ar ju inte bara det att jag borjar tidigt som forstor hela min mandagsmorgon utan aven att jag en oerhort ointressant lektion med en oerhort opedagogisk larare. Det intressanta ar att hon undervisar mig "Nya discipliner inom lingvistiken med hansyn till de pedagogiska aspekterna av undervisning till elever med spanska som andra sprak". Jag vet inte om hon har valt ratt amne att undervisa i! Det trakiga ar att jag hade verkligen sett framemot den har kursen eftersom jag alskar lingvistik; men det verkar som att jag har andrat uppfattning om det! Jag hoppas bara att hon blir lite roligare for varje lektion men vi far val se om det hander!!

Eftermiddagen kommer jag att lasa en kurs om det spanska spraket; vilket vill saga grammatik och sant, och det ska bli intressant att se om det blir nagon lektion i det amnet. Hittills har var larare aldrig dykt upp; sa vi far val se hur det gar idag! :)

Nehe, nu ska jag val satta mig och lasa en tidning om jag hittar nagon!

Hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0