Padre mío

Idag är det 7 år sedan pappa dog, och det känns lika mycket varje gång. Varje år försöker jag alltid att förtränga det med att göra saker så att jag slipper tänka på det. Så i år så ska vi på nöjesfält och ikväll ska vi "La Fiesta de las nacionalidades" som är folkfest med med mat och dryck representerad från massor av länder (dock inget från Sverige)! Självklart kommer det att bli en och annan skål för pappa ikväll; det blir det alltid! Man kan egentligen fråga sig om det finns något bättre ställe att hedra sin gamle far än här i Spanien- landet som alltid fanns i hans hjärta. Jag tror knappt det.

Dock är det ju så när jag är här att jag verkligen önskar att han också vore det. Jag vet med säkerhet att om han hade levt nu så hade kommit hit och spenderat mycket tid med mig här. Han som verkligen älskade Spanien; om det inte vore för att han gjorde det så mycket, hade jag nog inte ens varit här idag. Gracias por eso.

Nunca voy a olvidarte, siempre tienes un lugar fijo en mi corazón. Te quiero.



Aquí hubieras querido estar...

Kommentarer
Postat av: anna

Snälla syster, översätt raden över och under bilden till svenska!

Tänker också på pappa idag, såklart.

Kram Anna

2009-10-03 @ 14:21:22
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: anna

Har försökt översätta själv via Google. Betyder det ungefär:

Aldrig kommer jag glömma dig, du kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Jag älskar dig.



Raden under bilden fick jag inte till alls...



Hur ska det vara egentligen?



Hoppas du har det bra! Kram storasyster

2009-10-03 @ 19:43:33
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0