Saker som kan hända när regnet öser ner...

...jag hade skrivit ett fint inlägg om detta men sen gick datorn bananas och raderade vad jag hade skrivit!! Den jäveln!!

Vad som hände var detta: Jag sitter och pratar med Patrik och jag hör något som låter hela tiden, jag kan inte fatta vad det är för jag ser ingenting. Efter en kvart eller nåt så kollar jag upp i taket och ser att det droppar ovanför min garderob...tänker att "det är nog inte så farligt" för det regnade ju sjukt mycket...huset är gammalt...så jag ignorerade det lite men efter ytterligare en stund så ser jag en spricka.. Säger till Patrik att jag måste springa över till grannen, dvs min hyresvärd, och hon kommer in och kollar på taket, kollar på mig och säger att jag ska känna på hennes hjärta och det studsar och lever, hon ser ut som att hon ska få en hjärtattack, stackarn och hon är bara typ 30 år, iaf så springer hon upp på takterassen. Hon kommer tillbaka efter några minuter och är helt genomblöt av pissregnet som härjade men också av den pool som bildats på taket eftersom ingen rensad golvbrunnen och hängrännorna!! Ca 30-40 cm högt med vatten stod det på taket; inte undra på att jag hade massor med vatten i mitt rum!! Följande timme ägnades åt att ställa ut hinkar och lägga handdukar över drabbade ställen... Det är aldrig en lugn stund här i Spaninen!!



Mitt tak efter fuktskadan, tur dock att jag har stort rum så det gör inte så mycket!! Men Sofía ska fixa det så fort det har torkat ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0