Uppdatering

I lördags hade vi vår fest och det var skitkul och det var en massa folk! Typ från hela världen kändes som: USA, Kanada, Mexiko, de flesta länderna i Europa, några från Marocko, inga asiater dock men oavsett så var det jättekul. Där kunde man snacka multikulturellt!! Det blev dock ganska sent och dagen efter hade vi fått en lapp av vår hyresvärd där det stod att vi inte får ha fest efter kl 00 så blev lite oroliga...men igår var hon inne och snackade med oss lite och sa att det var helt ok så länge det inte var så mycket folk...och att hon var mycket nöjd med oss eftersom vi var så lugna och skötsamma, och aldrig gjorde oväsen av oss vanligtvis...så jag antar det är OK.

I söndags så tog vi det bara lugnt och laddade inför måndagen. Vi hadde dock cooking class och vi gjorde soppa för det var det enda jag hade saker till hemma; eftersom att man inte kan handla här på söndagar eftersom att alla matbutiker är stängda. Dessutom var det det enda jag kunde komma så man kunde göra vegetariskt och glutenfritt...de inte lätt med specialkost inblandat!

I måndags var det Spaniens nationaldag så då passade vi på att åka till Cádiz eftersom vi var lediga. Det var jättevarmt, ca 35 grader, nere på stranden och nästan alla blev stekta! Men det var varmt och skönt i vattnet så vi lyckades att svalka ner oss lite iaf, och som tur var brända jag mig knappt alls! Det har varit otroligt varmt den här helgen och i början av veckan upp till 38 grader och det är nästan outhärdligt, man orkar inte göra nånting. Men sen är man ju i Spaniens varmaste stad också, det gör ju sitt!

Fick reda på hur vi ska tenta en av mina kurser idag: två stycken arbeten på 20-25 sidor styck, det ena ska handla om vilka fonetiska och fonologiska svårigheter som icke-spanjorer stöter på när de ska lära sig spanska, och det andra ska handla om skillnad mella SER-ESTAR som båda betyder att vara på svenska...låter jätteintressant men  sidor??!!! Dessutom så ska jag prata om båda sakerna i 35-40 minuter/ ämne. Gött! Jag vet vad jag har att göra i december!

Så nu börjar skolan att komma igång iaf, imorgon har jag inlämning i Lengua Española, på fredag i Traducción och den 22 har jag min första tenta; så jag kommer nog att ha sysselsättning framöver! :)

Hoppas att allt är bra hemma! Hörde att det snöat i närheten igår, inte riktigt samma som här då! :)



Lördagens outfit!! Jag börjar bli lite brun iaf!!:)

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh vad fin du är!!! Låter som att allt är toppenkul. Ska bli spännande att höra om allt sen. Miss you.

2009-10-15 @ 00:07:17
Postat av: Camilla

Jättevacker du är!!! Spännande att du ha din första tenta där nere, det kommer gå kanon! Ha det bäst! kram

2009-10-17 @ 09:01:21
URL: http://millamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0