Dag 2 i Sevilla.

Idag har jag inte gjort mycket men är ändå jättetrött! Tänkte jag skulle ta tillfället i akt att faktiskt sova lite under siestan. Imorgon ska jag åka till Madrid kl 8 och det tar ca 30 minuter att gå till busstationen så jag måste gå upp tidigt. Synd för ikväll är "la noche de los museos" här och då är det gratis att gå in på alla museum i hela stan vilket vanligtvis är väldigt dyrt. Mina rumskompisar ska dessutom iväg och käka hos en annan tjej och sedan gå ut men jag vet inte om jag ska hänga med. Men får väl se om man är piggare sedan, jag har ju mycket tid på mig att sova imorgon. Resan till Madrid tar ca. 6,5 h så det är kanske helt ok att gå ut en runda ikväl. Desutom fyller  en mina rumskompisar år så vi måste ju fira henne lite!

Mina köttbullar igår gjorde succé det enda som saknas var lingonsylten. Jag har letat i varenda matbutik jag har varit inne i men har inte hittat det nånstans, så ett besök på IKEA är nog oundvikligt nästa vecka när vi har bil!

Har idag traskat runt ca 2,5 h på stan med Nicole, en av de tyska utbytesstudenterna, och hon har visat mig de viktigaste sakerna i stan. Sevillas centrum känns inte alls så stort som jag hade förväntat mig men och andra sidan så har jag bara vi varit i de nedre delarna av stan. Men hellre att det är närmare än vad det ser ut som på kartan än att det längre!

Har tyvärr också fått reda på att man inte kan cykla till mitt universitet för jag kommer antagligen ha lektioner på kvällarna och då ska man som ensam tjej inte dra runt på cykel i den här stan. Det är åtminstone vad de andra säger....vi får väl se, har jag tur så får jag bara lektioner under dagarna.

Jag har iaf insett att det är väldigt bra att bo såhär med andra istället för själv. Det finns massvis med fördelar och den största är att jag måste prata spanska hela tiden då jag varken kan franska eller tyska i någon större utsträckning. Jag har redan börjat tänka på spanska. Det går fort!

Från och med imorgon blir det iaf semester i en vecka med Patrik och Niklas, vi får väl se om jag kommer skriva nånting då, jag har ju iaf med mig Internet, så det finns ju möjlighet.

Hasta luego!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja, hoppas du få lektioner på dagtid nu då! Hoppas ni få en trevlig semester! puss o kram

2009-09-19 @ 08:54:41
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: Markus

Ja det kommer du märka snart, Åsa. När man bor utomlands som svensk så åker man till IKEA för att köpa svensk mat och svenskt godis, inte möbler :P

2009-09-20 @ 17:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0