Roadtrip dag 3,4,5 i Spanien; Marbella, Huelva och Sevilla.


Efter turen i Ronda så tog vi oss vidare ner till Marbella. Vi hittade vårt hotell nästan på en gång och det var riktigt schysst! Nära till havet, med pool och en riktigt schysst bakgård med konstgjorda, visserligen väldigt små, vattenfall och massor med palmer. Helt enkelt väldigt fint och mysigt. Jag hade lätt hänt kunnat spendera en vecka där!  Kanske blir en annan gång! I Marbella badade vi havet för första gången sen vi kom hit och det var inte varmt. Jag tyckte det var iskallt! Men, men är man vid havet så måste man ju bada.

 

Dagen efter så fortsatte vi till Sevilla och min lägenhet. Vi hittade Niklas hotell på en gång, det låg bara 2 minuter ifrån min port. Helt perfekt om det nån som vill hälsa på mig: lägenhetshotell som kostar 500 kr/ natt för en person i detta fallet. Jag vet inte om dt kostar mer för två eftersom rummet han har, har två sängar och förberett för två. Så det skulle kunna kosta bara 250kr/person i så fall. Kanske något att fundera på Louise, Carro och Björn!!

 

Nu är det jättevarmt i Sevilla igår och idag ar det varit över 30 grader från kl 10-11 på morgonen tills kl 20 på kvällen och efter det inte mindre än 22 grader sent på kvällen. Härligt men också risk för solsting! Igår åkte vi till Huelva och Puente Umbría för att bada lite och vi orkade bara sola och bada typ 1,5 h sedan drog vi hem. Vi hade tänkt åka till Portugal också men vi kom iväg sent och alla glömde passen, jag vet visserligen om man måste ha dem men ifall så att det varit onödigt att åka om vi inte kom in. Men mitt universitet ordnar olika resor under terminen och det kommer att finnas möjlighet att åka till Portugal då…. På vägen hem ifrån Huelva stannade vi iaf till på IKEA och handlade lite grejer som jag saknade i mitt rum; spegel, ny kudde, en filt, en handduk, lingonsylt och lite annat. Så nu känns det lite mer

försvenskat!!

 

Kväll ska vi göra tapas hemma i lägenheten och dricka lite god sangria innan killarna drar hem imorgon. Jag hoppas att jag kan hitta en lucka i mitt schema snart så att jag och Patrik kan boka in när han kan komma hit nästa gång. Tacka guden att man har Internet åtminstone!

 

Jaha nu ska vi dra in till stan en runda och kolla lite affärer…härligt att lönen kommer imorgon eftersom jag fortfarande varken har fått csn eller mitt stipendium så lever jag just nu på 0 kr. Förhoppningsvis så får jag mitt stipendie nästa veka iaf; csn får jag nog vänta på till jag kommer hem!!!!

 

Hasta Luego!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0