Tåg, tåg....dessa tåg!

Idag på morgonen satt jag på tåget och tänkte på hur fantastiskt skönt det är att inte behöva köra bil i snön (inte för att jag har nån för tillfället men ändå!), att bara kunna sitta och koppla av och lyssna på musik och kolla på den vackra naturen, att kunna läsa tidningen i lugn och ro eller att kunna sova på vägen till skolan. Det jag verkligen tänkte på idag var hur otroligt vackert det är i höjd med Varberg/Falkenberg där man åker utmed havet, och som idag med massor med snö och ett vackert ljus från solen. Fantastiskt och väldigt avslappnande.

Sen finns det ju dock lite minus också, t.ex som i fredags när jag skulle hem till Gbg och tåget var nästan 2 h försenat eller som idag när det var 1 h försenat. Det hade jag kunnat slippa, men när jag tänker på att jag åkt hela hösten med knappt några förseningar så känner jag ändå att det är helt ok. Nuförtiden så förstår jag varför pappa var så kär i att åka tåg för det finns verkligen många fördelar- om man inte har bråttom då!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0