Röra.../Mess...


Det är ganska skönt att var hemma på ett sätt men på andra sätt inte. Gött att vara hos mamma och bli omhändertagen; mat, tvätt, disk allt fixat! Men så bor de ju på landet..här finns inte så mycket mer än skog och jag inser snabbt att jag måste skaffa mig någon slags inomhus hobby som är gratis eftersom jag är pank! Några förslag? Tänkte att jag skulle börja med att kolla genom alla mina Vänner-boxar, det är ju riktigt kul...men när jag började leta efter min kasse med DVD-filmer så är den helt borta!! Har kollat igenom alla kassar inomhus, i förrådet, kollade hos Patrik när jag var där igår och hämtade mina sista saker..Var i helvete kan de ha tagit vägen? Alternativen är inte så många, 1) antingen har de på något underligt sätt lyckats med att stanna kvar i Louise bil, vilket jag borde hört vid det här laget, 2) alternativt så är de undangömda nånstans i garaget, det är ju lite rörigt därinne, 3) alternativt så åkte de med till soptippen av misstag när vi slängde annan skit! Jag ber innerligt till gudarna att tredje alternativet inte stämmer!!

Andra alternativ på vad jag kan göra? Springa? För mycket snö! Cykla? Definitivt för mycket snö!! Gå? Visst det funkar men inte några längre sträckor..Kolla film? Hade gått om det funnits några, blir dock lite långtråkigt. Läsa en bok? Ja, det är väl kanske dags nu! Annars så finns det inte särskilt mycket att göra här, jag längtar efter at gå till jobbet och det är inte ofta som jag säger det! Men det är ju bara en period och om bara den här snön kunde försvinna nån gång skulle livet iaf vara lite lättare! Är det nån som sett en prognos för när det skulle hända? Längtar verkligen efter att se marken igen, jag skulle vilja cykla till jobbet, hade varit bra träning men om det är sånt här väder så är det ju omöjligt! Tacka guden för att jag snart är i Spanien igen och i åtminstone 25 graders värme och sol!

 

It’s quite nice being home again in many ways but in other ways not. It’s really being at mum’s, being taken cared of: food, the washes, dishes all done! But downside: they live on the countryside…in the woods..and after only a while here I realized that I really need to get myself some kind of hobby, inside, and that’s for free since I’m broke right now! Any suggestions? My first thought was; yes I’m going to watch all my Friends DVD’s, that’s really nice and that’s a lot of hours passing by quickly..but when I started to look for my bag with all my DVD’s I couldn’t find it anywhere! I’ve checked all my bags inside the house, the storage and the garage, I checked at Patrik’s house yesterday when I went to get some things I forgot! Still no trace of it! Where the hell can it be? There are not a lot of alternatives;1) either I forgot it in Louise’s car which she probably would have told me about by now, 2) it’s somewhere hidden in the garage waiting for me to find it, it’s a real mess in there I must say!, 3) the worst alternative: I’ve accidently thrown it away when I threw away the rest of the trash the other day! I pray to the gods the third alternative is not correct!!

 

So othe things I could entertain myself with? Run? Too much snow. Ride the bicycle? Definitely too much snow. Walk? It works alright but not long distance since it’s not plowed all over. Watch a movie? Could have been done if I had any then!! Read a book? Yes, I guess it’s about time! Otherwise there’s not much to do here, I’m actually longing to go to work and that my friends does not happen very often!! I’m trying to tell myself it’s just a period but this snow is killing me. If it could only go away life would be so much easier! Have anyone heard when it’s supposed to be gone? I’m really longing for seeing the ground again, I would like to be able to ride the bike to work, it would have been good exercise but with this weather the task seems impossible! I feel incredible thankful of the fact that I’ll be in Spain very soon with 25 degrees and sun!!:)

 

 

Beautiful Spain!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0