Sommar!!

Nu var  det länge sen jag bloggade igen!! Så vad har hänt?

 

1). Jag har jobbat på O’Neill’s Irish Pub sen slutet av maj. Jobbet är ok men min chef är ganska tråkig! Gnäller mest och inte så mycket annat men det är ju bara tillfälligt så det kan jag väl leva med! Jag jobbar ca 5 dagar i veckan mestadels stängning, vilket innebär oftast från kl 20 till 3 eller 4 på morgonen. Eller som idag från 23-3. Ganska sega arbetstider men ett plus är att det finns AC på jobbet vilket är underbart i denna värme. Mitt jobb är ganska enkelt, mestadels serverar jag och då tar jag hand om antingen hela inre delen av restaurangen  (ca 20 bord) eller hela terrassen (ca 12 bord) vilket kan vara ganska stressigt. Bäst är att jobba helg då vi är flera som jobbar och man inte har lika mycket ansvar. Min spanska har förbättrats och även min engelska antar jag med flera irländska jobbarkompisar och med Lee såklart! Folk påstår till och med att jag börjar ha lite av en irländsk accent!! Hahaha!!

2). Jag gillar ju ACn på mitt jobb men den har också gett mig en förkylning som inte är att leka med! Jag har köpt medicin för hosta, täppt näsa, halsont, huvudvärk för 25 euro men inget verkar hjälpa!! Det är nästan så att man tror att spanjorerna tror på en placebo effekt istället!! Hoppas att det går över snart, men nu har Lee också blivit förkyld….

3). Värmen: herregud vad det är varmt nu! I förrgår när jag gick hem från jobbet kl 4 så var det fortfarande 28 grader och när jag gick dit vid 20 igår så var det 44! Otroligt varmt! När jag gick på några av de smala gatorna så kändes som att gå i bastu! Det går inte beskriva hur varm vinden känns, det nästan bränner i ansiktet på en även om det är kväll. Vi har iaf kommit på en idé för att svalka sig på taket: vi har en trädgårdsslang som vi har vattenkrig med!! Hjälper mer än man tror faktiskt! Det är lite surt för från vår terrass ser man grannarnas som har en pool!! Lite avundsjuk blir man allt!

4) Nästan alla har åkt hem nu, ytterligare en anledning till att åka hem tidigare. Michael min bästa vän här åkte hem i mitten av juni….och i fredags åkte Guan vår andra riktigt trevliga flat mate. Och massor med annat folk har också lämnat. Jag hoppas att jag kommer att kunna träffa dem alla igen men man vet ju aldrig. Vi planerar dock att fira Nyår tillsammans i Sverige...eftersom det är mest troligt att jag kommer att anordna det: jag är ju fortfarande organiseraren!!

5). Camilla och Jesper kommer hit imorgon. Det åker till Málaga idag och tar tåget hit imorgon runt lunch! Ska bli riktigt kul att se dem igen och det ska bli kul att få visa någon mer mitt vackra Sevilla!! Det kommer dock bli sista besöket eftersom jag åker hem i när de åker hem på onsdag nästa vecka. Jag kan inte förstå att jag snart är hemma igen!!??

6). Det känns konstigt att lämna Sevilla igen men denna gång känns det som att jag är färdig med Sevilla. Jag vill självklart åka hit igen men jag vet inte om jag vill åka hit för att bo här igen. Jag känner att livet varit mycket mer komplicerat denna gången, svårighet att hitta jobb, bostad som är bra och där du inte måste betala för jäkla mycket, stabilitet… Nästa gång jag ska iväg så ska jag vara mer förberedd. Det är vad jag har lärt mig av denna resan! Men detta är också en av de sakerna som man bara gör en gång och som man lär sig oerhört mycket av! Kanske kommer jag tillbaka lite äldre och lite visare och lite brunare (inte lika brun som Lee dock!!)!!

7). Jag åker hem till mamma för några veckor och det blir lite jobb på Ica bla, och i mitten av augusti så flyttar jag in som inneboende i Göteborg! Ska bli kul! I mitten av augusti kommer även Lee till Sverige och i början av september åker jag till England för en vecka och så långt är det med planerna!

 

Ska försöka att vara lite bättre på att uppdatera framöver!!

 

Glad sommar allihopa!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0