YEEEEESSSSS!!! SPRING IS FINALLY HERE!!

Yeah, as I was sitting inside all day yesterday before getting to work I didn’t really realize that the weather was actually getting better. But today, as I’ve got absolutely nothing to do as I got no work, I decided it was time for that dreaded run! I have really been pushing it onto the future as I know I’m really not in my best shape now…

 

But I ran off and it was amazing!! Ok, I admit I didn’t manage to run my full route so I finished with some power-walking, but OMG it feels good even though I thought I was going to die the first 5-10 mins. After a semester with too much of everything good in life I guess it was time to pay, but I’m going to hang in there and keep it up! And next week I can bring Ludde (he needs it more than I!!) and I have actually decided I’m going to ride the bike to work at least a couple of days if the weather stays as good as it is right now!And tomorrow I’m going to swim too, ohh I missed it so much! Shit that they changed the price so much though from 2 til 4 euros. That’s shitty but totally worth it!!

 

I don’t think I have realized before how much I missed exercising! Not only my head has missed it, my body longs for it. It might be true I have lost some of weight very quickly lately  but my body is the worst shape ever. . Which is not very strange as I’ve gone from exercising 5-6 times a week til nothing at all more or less!! I need exercise again so seriously I’m joining a gym asap when I go to Seville!

 

 

Yeah, eftersom jag satt inne hela dagen innan jag skulle iväg till jobbet så insåg jag inte att vädret faktiskt började bli bättre. Men idag, eftersom jag har absolut ingenting att göra eftersom jag inte har nåt jobb idag, så bestämde jag mg för att jag skulle ta tag i den förbannade löpningen. Jag har verkligen skjutit den på framtiden eftersom jag inte är i min bästa form just nu…

 

Men jag sprang iväg och det var underbart! Jag kan erkänna att jag inte sprang hela rutten jag stakat ut utan jag avslutade med lite power-walking, men seriöst det var riktigt gött även att jag trodde jag skulle dö de 5-10 första minutrarna!! Efter en termin med alldeles för mycket av allt det goda i livet så var det väl dags att betala, men jag ska kämpa på och fortsätta! Nästa vecka kan jag ju dra med Ludde också (han behöver det förmodligen mer än jag!!) dessutom har jag tänkt att det är dags att börja cykla till jobbet! Med detta underbara vädret är ju inte det några problem!! Och imorgon ska jag simma också, jag har saknat det så mycket! Det är skit att de har höjt priset dock, från 20 till 40 kr!! Det är verkligen skit, men det är värt det!!

 

Jag tror inte att jag har förstått hur mycket jag har saknat min träning! Det är inte bara huvudet utan hela min kropp som längtar efter den! Det är sant att jag har gått ner i vikt ganska snabbt på det senaste men min kropp är i sämsta möjliga skick någonsin!! Inte konstigt att det är stor skillnad från träning 5-6 ggr i veckan till mer eller mindre ingenting…Jag behöver träning och att hitta ett gym i Sevilla är det första jag ska göra!!

 

 

 

Är jag inte lite lik pappa på denna bilden??

 

 

Still some snow left though...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0