In Manchester!!

Ja, sa nu har jag flyttat!! Antligen!! Efter nastan ett ar tillsammans sa ar vi sambos pa riktig, inte bara tillfalligt under nagra manader i Spanien! Gott!

Lagenheten ar riktigt fin. Valdigt vit, nagot som jag inte alskar men jag far val dekorera med massvis med farg pa mattor, handdukar, kuddar, ljus och annat krafs!! Den ar 33 kvadratmeter vilket inte ar jattestort men tillrackligt for tva personer. Omradet ar ganska nytt och vart hus byggdes for bara 3 ar sedan sa det ar frascht! Ingen heltackningsmatta utan parketgolv i hela laganheten! Vi har alla bekvamligheter som diskmaskin, tvattmaskin, nytt frascht badrum med badkar, och det ar helt kaklat!! Underbart: kanns helt svenskt liksom!! :) Utover detta har vi en slaende utsikt over vattnet fran var balkong eftersom vi bor pa 9:e vaningen! Tack och lov sa finns det hiss! I botten av vart hus finns dessutom en consierge som ar bemannad 24h om man behover hjalp med nagot. Det enda som jag verkligen kan klaga pa ar bristen av parkeringsplatser. Nagra kompisar var och halsade pa forra helgen och de fick en bot pa 100 pund aven att vi blivit lovade att vi kunde parkera dar en natt utan att betala da vi holl pa med var flytt!! Hoppas att var overklagan gar igenom for det ar hutlost!!

Men, men... ett annat minus som ocksa ar ett plus ar att det tar ca 30 min att ga till centrum och ungefar samma till Lee's uni, det kan ju vara riktigt jobbigt om man ar trott och sa...men och andra sidan sa far vi sjukt mycket motion och frisk luft! Alltsa inga pengar pa gym pa ett par manader och i varsta fall finns det sparvagn precis utanfor som tar oss in till stan pa 10 min. Helt ok. Vi har tankt att skaffa cyklar istallet dock: mycket nyttigare och billigare framforallt!!

Jag tror att jag kommer att trivas bra i laganheten. Kanns sa nu iaf! Och vi har varldens bekvamaste sang vilket ar farligt: den gor mig oerhort somnig!! :)

For ovrigt sa har den veckan bestatt av att plugga, plugga ,plugga!! Vi borjade kursen forra veckan och vi har redan varit tvugna att lasa en klassisk roman fran 1500talet, och en bok om lingvistik, deltagit i 4 olika forum, borjat skriva pa tva olika rapporter om de olika bockerna+ att jag lagt min outline for min c-uppsats. Hogt tempo ar bara fornamnet pa denna kuirsen! Men det ar sjukt roligt att plugga spanska igen! Jag ar m,est orolig for min c-uppsats! Den 7 mars ska jag redan ha skrivit 7-12 sidor och 12 april hela forstya utkastet: 25-30 pa spanska!! Men det loser jag nog latt som en platt: forhoppningsvis! Jag ska skriva om "Los problemas principales en el aprendizaje de ELE". Vilket innebar att jag ska utreda de vanligaste problemen i inlarningen av spanska som andrsprak. Intressant?

Jaha, det far vara allt for idag! Den 23 ska vi fa internet i lagenheten sa da slanger jag upp lite bilder!! ~Jag lovar!!

Nu ska jag aterga till mina rapporter, en om motivation (vilket jag inte riktigt kanner just nu!) och en om samhallet under 1500talet! Underbara lordag!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

åhh.. låter ju som en toppen lägenhet! ska bli roligt att se bilder!!!! =) Jobbigt med mycket pluggande, men det kommer du fixa galant, du är så duktig!!! min powerwoman! =) puss puss

2011-02-17 @ 20:22:06
URL: http://millamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0