Lördagkväll!

Jaha så nu var det lördag- IGEN!! Tiden här springer iväg och det känns som att jag inte hinner med allt jag ska men mer effektivt pluggande nästa vecka och jag ska väl lösa det! Känns dock som att jag pluggar så mycket varje dag och flera timmar varje gång- har nog aldrig pluggat såhär mycket! Jag inser att jag har nog kommit lätt undan innan med tanke på att jag aldrig behövt lägga mycket tid på skolan men det är på en helt annan nivå nu!

Men, men idag är det lördag och nu ska jag nog gå iväg från datorn snart så att jag bara kan chilla! Ikväll kommer några av Lee's kompisar över och vi ska käka mexican! Gott! Ska bli trevligt, förhoppningsvis blir det ett parti alfapet efteråt också! Spelade det för några veckor sedan och jag ledde när vi slutade spela: jag var denna enda utlänningen där! Känns ju bra att engleska är på hög nivå!!

Min engelska har varit på en bra nivå länge med tanke på att jag har pluggat det ganska "thoroughly" men nu känns det som att jag börjar lära mig idiomatiska uttryck och dialektaliska drag som jag inte kunnat innan. Jag börjar också höra skillnad på vart ifrån folk kommer, typ Liverpool eller Manchester etc! Har inte varit så bra på det innan!! Kul!!

Nehe, nu ska jag ta mig ett glas rött!! Ännu bättre!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0