Ex-jobb, mer plugg och planer..

Tiden flyger fram som vanligt och idag är det redan 13:e oktober! Jag pluggar på som bara den nu. Förra veckan lämnade jag in de 5 första sidorna på examensarbetet som jag nu fått lite feedback på som jag inte riktigt fattar men det loser väl sig!

 

Jag har även spenderat 5 veckor hemma i Sverige och jag har haft praktik på gamla kära Gärdeskolan i Gislaved. Ganska krävande veckor men det har också varit intressant och givande. Jag fick även väldigt fin feedback från mina handledare och det känns gött att det var sista praktikperioden innan jag äntligen är klar med denna långa utbildning. Jag har idag även skickat in min vfu-rapport och en komplettering för ett seminarium som jag missar nästa vecka. De behoved egentligen inte vara inne förrän om ett par veckor så jag och framförhållning verkar för en gangs skull vara vänner!

 

Idag är det exakt 3 månader kvar tills jag ska ta min examen och det känns så jäkla gött att snart vara klar efter 5 års långa studier. Tänk att snart får jag också börja jobba på riktigt, med riktiga arbetstider och en riktig lön!

 

Innan dess ska mycket göras dock. Först och främst ska jag skriva klart min examensarbete som just nu har titeln: “How to assess oral proficiency? –A study of teachers’ opinions and work methods in the English C”. Får väl se hur det kommer att gå, jag hoppas bara att jag kommer att få godkänt utan att behöva komplettera, vilket tyvärr verkar vara mer en regel än ett undantag… Samtidigt som ex-jobbet görs ska även en VTM-kurs göras parallellt och den verkar inte så spännande…

 

Utöver detta ska hela Spanien-grejen planeras. Lee kanske ska göra sin utbildning i Spanien redan i november och det förvirrar våra planer lite men det löser väl sig. Det verkar som att han kommer att jobba i Madrid dock om han går vidare från utbildningen. Madrid är ju inte min favorit stad i Spanien precis men det finns möjlighet att förflyttas så småningom så det löser väl sig. Huvudsaken är att vi kommer att vara i Spanien och inte i blöta England! Kanske kommer jag också upptäcka Madrid, för det måste ju vara ganska många människoe som trivs där med tanke på att det är Spaniens största stad. Det kommer dock att vara 3 långa månader med få nöjen innan jag också flyttar ner i januari. Men det som väntar på något gott…

 

Nu ska jag fortsätta med en inlämning till VTM-kursen och sedan ska jag laga underbara fajitas till middag!! Gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0