Kyla

Det borjar redan bli kallt har i England och aven om det inte ar kallt som hemma sa kanns det mycket varre. Jag forstar inte varfor "central heating" inte anvands i samma utstrackning i lander utanfor Sverige. Sen jag kom hit sista gangen tror jag att de haft varmen pa typ 5-10 ggr och det var till och med minusgrader forra veckan. Jag tycker det ar sjukt kallt mest hela tiden men kanske ar man bortskamd hemma med luftvarmepump och golvvarme och valdigt fa iskalla betongvaggar.

Aven om jag tycker det ar kallt har sa maste jag saga att Sevilla var mycket varre! Jag kommer ihag att jag brukade sova med leggings, pyjamas, halsduk, mossa, vantar, raggsockar, ett tacke och tva filtar och anda frysa for det fanns inte ens nagon uppvarmning i hela lagenheten! 100 kvadratmeter och inte ett enda element! Det star hogt upp pa listan att skaffa ett stalle med "calefacción" och inte bara AC nar vi flyttar ner till Madrid till varen!

Men det positiva med den kyliga arstid ar iaf att det ar extra mysigt att ligga sangen och lasa och det ar ju faktiskt ganska vackert ocksa!



Bild ifran en gigantisk park som jag och Danni promenerade i haromdagen.

Kommentarer
Postat av: Camilla - Mamma till Naemi

Ja, usch för kylan. Mycket bättre med värmen!!



Nu saknar jag dig alldeles för mycket!!!! skönt att du kommer hem till sverige snart! Kramar

2011-10-26 @ 19:10:02
URL: http://millamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0