Lang tid utan att blogga

Nu var det lange sen jag bloggade...har ingen jattebra ursakt mer an att jag har haft valdigt mycket att gora pa senaste tiden.

Fran lordagen till langfredagen var Michael har och halsade pa. De var intensiva dagar med mycket stort alkoholintag och valdigt sena natter. Det borjade egentligen redan pa fredagen da vi hade avskedsfest for Lea och sen pa lordagen gick vi ut igen och foljande dagar blev det vinkvallar med sena kvallar flera ganger.

Pa onsdagen akte vi till Valencia. Vadret var skit men det var anda trevligt! Det kvittar vart man hade akt for det var daligt vader i hela Spanien under paskveckan sa det gjorde ingen storre skillnad. Michael galen som han ar tog tillfallet i akt och badade i det kanske 12 grader "varma" vattnet den andra dagen och efter det akte vi in till stan och kollade in den. Jag gillade verkligen Valencia! Jattefin stad, mysig och hemtrevlig och vi hittade en restaurang med jattebra billig lunch. Vi traskade runt i stan och akte sedan till ett omrade dar de massa konstiga byggnader, och efter det drog vi hem. Val hemma igen blev det rom och cola och sangen kl 7 pa morgonen och pa eftermiddagen akte Michael tillbaka till Vigo.

Forra helgen spenderades med att gora ingenting. Vi firade ingen pask pa riktigt, at faktiskt inte ett enda agg! Vi hade nagra kompisar over och at chili sin carne da en av kompisarna ar vegetarian. Vi har faktiskt en hel del vegetariskt pa senaste tiden och det ar ju ganska gott,  kommer nog bli mer av det i framtiden.

I mandags borjade jag jobba igen och jag borjade med en ny klass dar jag undervisar avancerad engelska till en lakare och en apotekare. De lektionerna har varit bra an sa lange iaf! For ovrigt sa borjar aven en ny klass nasta vecka. Jag borjar kl 9 pa morgonen i Las Rozas vilket innebar att jag maste aka hemifran runt 7.30 pa tisdagar, torsdagar och fredagar. Det ar val ok, men det blir ganska stressiga dagar och torsdagarna kommer att bli otroligt langa da jag kommer att aka hemmifran 7.30 och komma hem 20.45 pa kvallen. Men det ar iaf bra med nya timmar, kommer nu ha typ 19h/vecka iaf denna manaden. Nasta manad kommer redan en av kurserna laggas ner for terminen men forhoppningsvis kommer de andra fortsatta till i slutet av juni. Ska bli gott att ha nagra manader med vettig lon iaf! Jag har aven blivit lovad jobb nasta ar for hela lasaret om jag vill, sa jag blir nog kvar dar. Men forhoppningsvis med battre mer centrerade arebetstider.

For ovrigt har vi haft en ganska trevlig vecka. Jobbat mycket, och i torsdags traffade vi Lewey for ett par ol och motte upp med nagra av hans kompisar. Kom hem i hyfsad tid, runt 2, sa det var ok. Pa fredagen skulle jag ha lektion men den blev installd men eftersom den stalldes in sa sent, jag var redan pa taget pa vag till jobbet, och jag far darfor betalt oavsett! Sa jag akte hem och vilade lite istallet och sen drog jag och Nadine till Lewey pa fest med hans rumskompisar igarkvall... Lee kom senare. Han har varit lite dalig den senaste veckan da han har oroninflammation och kakar antibiotika. Det var en trevlig kvall men med alldeles for mycket vin...sa iag sov vi till 14.20 och har gjort ingenting hela dagen. Lagade en snabb vegetarisk pasta, och sen har vi bara kollat pa Dexter, sovit lite till, last och kopt glass. Snart blir det nog sangen sa att man kommer upp i hyfsad tid imorgon! Imorgon ska jag iaf gora all planering for veckan, sen ska vi ga och kolla in Prado muséet tror jag. Men vi far val se!

Hoppas att ni har en bra helg darhemma!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0