Maj- Juni- Juli 2012

I maj jobbades pa som vanligt och vi borjade ha annu fler privatlektioner (men jag hade det trassligt i borjan med avhopp fram och tillbaka). Jag var allmant sur pa mitt jobb for att de lovade mig timmar men jag fick inte mer... Pisslon och sur. Men vadret borjade iaf att vara pa topp. Sjukt varmt mer eller mindre fran maj till september egentligen.

I maj fyllde jag ju aven 25. Det firades otroligt stillsamt med nagra kompisar som kom over och vi kakade middag hemma hos oss pa lordagen. Dagen innan pa fredagen sa gick jag och Lee ut och kakade pa ett steakhouse och maten var en stor besvikelse...:( Sen motte vi upp med var gamla rumskompis Lea som vid denna tidpunkten hade flyttat till Zaragoza. Hon stannade hela helgen och det blev en del festligheter och den hemska marknaden "El Rastro" pa sondagsmorgonen. Pain in the ass nar man har firat lite! :)
 
Lea motiverad dagen efter!! :)
 
Jag fick varldens basta fodelsdagspresent: biljetter till Bruce Springsteen och i juni gick vi och kollade pa konserten pa Real Madrids arena: Santiago Bernabéu. SJUKT BRA!
 
 
Det var vi och ett par andra manniskor som var sugna pa konserten!!
 
 
Bild fran konserten som holl pa i 3 timmar 42 minuter! Valuta for pengarna.


Ungefar tva veckor senare kom min kompis och hans kompis pa besok ifran Paris. Det var en av de roligaste helgerna detta aret tror jag for vi hade en stor schlagerfest och vi vann ju! Vi firade till sent pa natten och gick sedan ut i stadens basta festkvarter en schlagerkvall: Chueca! Vi hann med en hel del sevardheter nar de var har: Reina Sofia, Retiro-parken, shopping, torg hit och dit och tapas saklart. Det var en riktigt trevlig helg.
 
 
Kusin Adam och hans kompis Philippe.
 
Schlagerfest


I juni borjade vi ga ner i timmar och blev arbetslosa under sommaren. Spanjorerna har ju sina satt och ett satt som de kommit pa for att spara pengar ar sparka sina anstallda under sommaren sa att de inte behover betala nagon semesterersattning. Sa vi fick harliga 4 manader utan lon denna sommaren och fick hanka oss igenom den pa privatlektioner. Jag avskyr detta systemet och det ar olagligt men har maste man ha en egen advokat om ska gora nagot at det och det har vi ju saklart inte rad med pa var lan! Jag fick iaf ett vik pa 3 veckor pa jobbet men det var bara 2-4 h/dag sa det blev ju knappast nagon formogenhet.
 
Midsommar firades ju ocksa saklart! Detta gjordes med paret Sanna och Glenn som vi larde kanna dar nan gang i borjan av juni. Vi firade det pa deras fina balkong med hemmagjorda kottbullar, kraftor och hemmagjord citronsnaps. Det blev en galen kvall! Med oss var aven Sofien som vi lart kanna i var gamla lagenhet.
 
 
Lite mat.
 
Utsikt fran deras balkong: vackert!

I juni flyttade vi ocksa ut fran den forsta lagenheten och in i till centrum centrum istallet. Vi flyttade in i en stor lagenhet ca 170 kvadrat och dar bodde vi med tva spanjorer, en britt och en fransyska. Rummet vi hade var fantasiskt, med eget badrum, en liten fransk balkong etc men rumskompisarna och oljudet fran storstaden gjorde oss illamaende och snabbt bestamde vi oss for att flytta igen men inte langt utan bara till nasta trappuppgang men till var egen lagenhet! :)

Det positiva under denna manaden var att det var sjukt varmt. Gott men vi onskade verkligen att vi hade en pool.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0