Alla <3 dag

Igar firade vi alla hjartans dag jag och Lee. Jag gick och motte honom nar han slutat jobba och sa kopte vi lite mat, Lee lagade allt och jag fick bara slappa och gora ingenting! :) Han lagade ungnsbakad lax med champinjoner, rodlok, tomater, parmesanost och en massa kryddor med potatismos. Jag alskar ju potatismos! Gar inte att leva utan det! Maten blev jattegod och efter det blev det farska jordgubbar (fran Sevilla) och vit choklad glass. Mmmmm


Det blev inget vick idag, ganska skont faktiskt for det var ganska jobbigt igar. Jag fick vicka i tva klasser och de yngsta eleverna var 6 och de aldsta 8 ar! Jag ar ju ingen barnalskare och far jag valja sa jobbar jag inte med barn, jag foredrar gymnasiealdern. Det finns ju en anledning till att jag valde gymnasie och grrundskolans senare ar som inriktning! Jag kanner mig verkligen inte som en sarskilt bra larare nar det ar sma barn for har ingen erfarenhet med att jobba med dem, ingen kreativitet till att hitta pa lekar etc. Jag ar nog helt enkelt inte lampad for att jobba med sa sma barn... Mina vanliga elever som ar 8-9 ar iaf lite lattare, da kan man ju jobba med en bok och gora ovningar som ar mer strukturerade och mer givande for mig. Jag vill arbeta mer med att lara dem engelska inte uppfostra, ta inte illa upp ni som arbetar med barn for det ar ett jattesvart jobb, det kravs otroligt mycket av lararen. Det bara inte for mig! Men det ar ju bara fram till slutet av juni och sen far vi se. From mars ar det (antagligen) meningen att jag ska fa undervisa en affarsman men 4 h/vecka. Det ser jag framemot, for aven om han kanske kan sa mycket engelska sa kommer jag inte behova agna halften av lektionen till att saga till honom att vara tyst, sitta pa sin plats, inte ga pa toa under lektionstid, prata engelska och inte spanska etc etc. Jag hoppas verkligen att jag far de lektionerna. Men idag ska jag iaf ha mina sma liv, de ar ju ganska sota ocksa aven om det ar mycket jobb! :) Det tar val lite tid innan de vanjer sig vid att ha mig ocksa, jag ar tredje lararen sen i september, sa de behover nog lite stabilitet nu. Och idag har jag forberett lekar! Ett tips faktiskt: det finns en lek som heter MANCHESTER som ar otroligt simpel och som vi larde oss under var lararutbildning. Schysst att gora i borjan och i slutet av en termin. De enda man gor ar att skriva Manchester pa tavlan och sen ska de bilda sa manga nya ord som mojligt av ordet och de far bara anvanda varje bokstav en gang forutom e da som forekommer 2 ggr i ordet. Kul for alla aldrar! :)

Nu ska jag vila lite innan skolan borjar. Jag har sovit illa typ 5 natter i rad... vaknar flera ganger/natt och kanner mig aldrig utvilad. Men imorgon ska jag ha sovmorgon om inget forutsatt hander! Skont!!

Ha det gott!


Bild fran haromveckan nar vi var ute och gick!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0