För att inte förvirra!

Föregående inlägg handlade om ett annat jobb inte det som jag ska göra en utbildning med under nästa vecka. Men med tanke på att det inte är så många som får jobb med det företaget och eftersom deras utbildning är ganska tuff så kände jag att det var bäst att kolla runt efter något mer för att vara på den säkra sedan som inte var så givande dock!

 

Vi har idag också fått erfara hur osmidigt det kan vara ibland här i Spanien. Lee skulle skaffa ett metrokort och vi gick ner till metron, men man kan tydligen inte köpa kortet där utan man måste köpa det på en Estanco som är en sån där tobakskiosk. Så vi åkte in till stan då alla där vi var, var stängda. Insåg att det var ju siesta men hittade till slut en som sålde dem (för det var bara i vissa som de hade dem) och där fick han fylla i ett formulär och inte förrän om 15-20 dagar kommer han få det skickat till sig hem. Så nu måste han köpa 10-dagars pass som man kan köpa i maskinerna på metron, men det kostar dubbelt så mycket för den tiden som han behöver vänta. Jag kommer ju också behöva skaffa ett kort men jag har inga foton med mig i passformat, för de glömda jag i England, så nu måste jag be Lee’s mamma att skicka dem. Mitt metrokort kommer kosta 47,5 euro/månad! Jag hatar att behöva betala vuxenpriser och ingen studentrabatt längre ju.

 

Jag fick även beställa ett nytt “European Health Insurance Card” idag eftersom som mitt hade gått ut. Jag visste inte ens att de hade utgångsdatum, så kolla upp de tom ni ska ut och resa. Jag har iaf beställt ett hem till mamma så hon får posta det till mig, så jag får väl det om ett par veckor eller så! Typiskt för jag hade nog egentligen behövt gå till doktorn med min förkylning då det har gått mer än en vecka och det har fortfarande inte gått över, och jag har fortfarande lock för ena örat även att jag har köpt medicin för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0