Sömnbrist

 

 

Otroligt nog känner mig ganska trött fortfarande även att jag har sovit till 12 eller senare två dagar i rad! Men jag känner mig fortfarande väldigt sliten. Det är konstigt hur mycket man påverkas av att inte sova ordentligt. Men nästa vecka ska jag nog vara i form igen.

 

Igår skickade jag iväg min CV till typ 10 olika företag här I Madrid, och idag ringde ett av dem. De bad mig att komma på intervju på måndag för ett job, men det var inte så många timmar dock. De sa dock att de skulle mejla mig idag och de har fortfarande inte gjort det så jag hoppas att de inte ångrat sig… men de jobber antagligen imorgon också så det löser sig nog, annars får jag väl påminna dem. Hade ju varit fint att få in några timmar iaf!

 

Nu när det börjar närma sig slutet av månaden börjar jag bli nervös för att få in resultatet på examensarbetet. Det känns otroligt nervöst. Jag hoppas att det kommer att gå bra! Men om jag nu måste fixa lite (är ganska säker på det!) så är det faktiskt bra att jag nu kommer att ha lite tid för det.

 

På måndag ska jag iväg på den där intervjun och sen ska jag iväg till ett annat ställe och söka en annan tjänst som är liknande den som Lee har. Det finns tydligen ett annat företag som erbjuder samma program, och om jag har tur så erbjuder dem den tjänsten till folk som inte har engelska som modersmål. Sen ska jag fixa lite lappar om privatundervisning också. Kanske sätta ett lägre pris så att det är lättare att få kunder…Såg att de annonserade i vårt lägenhetshus, men inte för engelska. Hade varit trevligt att få kunder här, nära och bra liksom. Det är ett ganska stort hus, 10 våningar med 4 lägenheter/ sida av byggnaden så det bor ju ganska många människor här!

 

Ikväll ska några av Lee’s kompisar komma hit och imorgon ska fransyskan i lägenheten ha en stor fest och några av mina nya kompisar från utbildningen kommer också. Jag hoppas att det inte blir en lika stor fest som när min förra franska rumskompis bjöd in några kompisar och jag några och till slut var det typ 60 personer i lägenheten! Flera personer som jag aldrig sett förut men som jag sedan var kompis med under resten av min tid i Sevilla! Helt galet med så mycket folk, men otroligt nog gick inget sönder! Good times! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0