Harlig helg!

Tja!

Igar hade vi en skitkul kvall! Vi skulle mota upp med Katherine och hennes kompis Sarah i retiroparken. Gick dit och satt och chillade lite, kopte glass och kollade pa "Pride-festivalen". Sag sjukt manga roliga manniskor, vilka klader alltsa! Galna manniskor! Vi bestamde darefter for att ga til en bar som heter "Estocolmo"i Malasana, och som ska vara en svensk bar. Jag hade jattehoga forvantningar men det enda svenska dar var en svensk flagga i taket och varning for alg skyltar pa ytterdorren. De salde ocksa "svensk" korv med brod men i menyn stod det att de var danska...farstar inte hur det gick ihop. Ingen i personalen var svensk, dock priserna: 5,50 euro for en liten ol och 33 cl flaska. Det ar dyrt har!

Anyway, efter sa gick vi till en tapas-bar och kakade lite och det var helt ok. Efter det gick vi till en helt fantastisk bar pa en liten snedgata fran Plaza de Espana, och den var sa mysig. Jattefint dekorerat och massa levande ljus etc. De andra tog kaffedrinkar och jag tog en "Strawberry Daquiri" som var sjukt god och jattestor! Dit kommer vi att ga fler ganger. Efter detta gick vi till Plaza de Espana och kopte ol och sangria och stod och drack pa gatan (botellon) med tusentals manniskor da en stor del av pride festen holl till dar. Sjukt trevligt! Och efter det sa gick vi tillbaka till Malasana och gick pa en nattklubb dar de spelade massa 60-tals musik.

Skitkul kvall, dock segt att komma hem narmare 4.30 pa morgonen! Och i fredags var vi ocksa ute sent och kom da hem 5.30-6 pa morgonen. Det kanns nasta som att vi bor i Sevilla nar man ar ute och festar pa detta sattet!! Gott! Livet ar ganska bra anda!

Imorgon borjar jag med sommarkurser pa jobbet. Tva timmar/dag pa kontoret. Battre an inget! Sen den 3o juli aker jag till England tva dagar och sen flyger jag till Kastrup den 1 augusti och stannar tills den 21. Ska bli sa kul! Jag har sett att folk redan borjat hitta kantareller ocksa, jag ska plocka som bara den nar jag ar hemma och torka dem sa jag kan ta med dem hit. De saljer torkade kantareller pa Cortes inglés har men det kostar typ 7 euro for 100 gram. Lite dyrt for en smallaning som jag! Det ska bli sa kul att komma hem och traffa alla ocksa: jag kan inte fatta att jag har bott har i 6 mander redan och inte varit hemma en enda gang. Otroligt!

Anyway, min franska rumskompis och jag skulle ga pa promenad nu ikvall men och hon sa att hon orkade det nu, sa vi ska ga ut och ta en ol istallet! Ha det bast darhemma!!


Kommentarer
Postat av: Micke Mollet

Hur hinner ni ? :-)

2012-07-01 @ 19:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0