Ojojoj

Nu har det gatt lang tid sen sist igen. Sen dess har jag/vi:

* haft besok fran Paris!! Min kusin och hans kompis kom hit och stannade i fyra mycket trevliga dagar. Vi hann med det mesta: Reina Sofia, alla viktiga torg inne i stan, Atocha och skoldpaddor, promenad i Retiroparken, middag pa tapasrestaurang, utgang i Chueca och en stor och jatterolig schlagerfest med massa mojitos! Det var riktigt kul att de kom hit och jag hoppas att det inte drojer for lange innan vi ses igen!

* flyttat in i var nya lagenhet/rum! I fredags flyttade vi ut fran det gamla stallet och in till var nya delade laganhet i stan. Basta platsen att bo pa om vill vara centralt: mellan Puerta de Sol och Opera om det ar nagon som kanner till stan. Fantastiskt lage, trevliga rumskompisar (ett spanskt par, en fransyska och en engelsman), jattestort rum. Ska lagga upp bilder nagon dag snart.

* jag lade upp en ny annons pa tusclasesparticulares igar och har redan fatt 7 svar som alla verkar mycket intresserade + att en av de nya rumskompisarna vill ha 3x 1,5h lektioner/vecka. Sa det kanns som att det ska ordna sig med allt ekonomiskt denna sommaren ocksa! Gott!

* min chef har gett mig jobb garanterat for juli, hela juli. Detta innebar att jag iaf har 40h garanterat, bara 2h/dag men det ar ok, far da kan jag ge privatlektioner pa eftermiddagarna, + att en av mina vanliga foretagslektioner fortfarande gar pa eftermiddagen hela juli. Gott!


Sa nar skattepengarna kommer in sa ska jag boka flyg hem och aker den 1 augusti och ska stanna tills typ den 18 augusti och sen flyger jag till England. Ska bli kul! Jag kommer dock inte ha jattemycket med pengar men jag hoppas att jag kommer att fa mycket besok i Smaland!


Idag har jag aven stadat hela rummet, badrummet och det ar sa rent och fint och vi ar nu helt installerade. Skont! Till helgen blir det inflyttningsfest och kanske kommer en kompis som jag larde kanna i Palencia 2006. Kul att man fortfarande kan halla kontakten efter sa manga ar. Nehe, nu ar det dags for frukost/lunch och lite lektionsplanering innan jag ska ivag och jobba tills 21 ikvall. Detta ar inte min favoritdag pa veckan langre!



Jag och Adam pa vart Eurovision-party. Sa kul att vi vann ocksa! Hade varit pinsamt for oss svenskar som var dar annars!!



Adam och Philippe utanfor el Palacio Real.



Adam och Lee utanfor en restaurang dar vi at.


Tankte ladda upp nagra fler bilder men internet vill inte sa...ni far kolla pa fb istallet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0