...

Gud vad tråkigt jag har idag. Lee har blivit bjuden på middag av sin skola eftersom terminen slutar nu och jag sitter hemma själv. Känner mig allmänt omotiverad, vet inte vad jag vill göra eller inte göra. Började dagen med att åka till jobbet helt i onödan då min elev, chef på ett företag här i Madrid, var tvungen att ha ett möte. så jag satt och väntade i 55 minuter och till slut så kom han ner själv och bad om ursäkt och sen fick jag åka hem. Spenderade 40 min på att vänta på bussen: tydligen är det strejk idag igen så kollektivtrafiken funkar inte som vanligt. Så jag åkte hemifrån kl 8 och kom tillbaka lite efter 11 utan att jag faktiskt arbetat nånting. DRYGT!

Det är så vidrigt varmt här nu också, jag vet att jag inte borde klaga men det är hemskt. Nu har vi haft runt 30 grader/dag sen andra veckan i maj och den senaste veckan har det varit 40 grader flera dagar i rad. Det är väldigt varmt. Går man med svarta skor på sig så bränns det! Seriöst! Jag önskar att vi hade pool men inte ens det och 4 timmar i bil till närmsta kustremsa. Vad gör vi i Madrid?! Jag som älskar havet! Ett år till här dock, ett år! Jag kommer att dö! Tur att det bara är några månader/år och som tur är så får jag ju åka hem i lite mer än månad. Eller 1-21 augusti i Sverige och sen England fram till den 3 september. Hoppas att det är fint väder då så jag kan få bada lite i sjön: det hade varit grymt härligt nu!

Det verkar som jag ska möta upp med en kompis en runda nu iaf, alltid något att göra! Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0