En lista som jag hittade!

1. Hur gammal är du om fem år? 30 år! Ser inte framemot det!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Lee och Lea.

3. Hur lång är du? 1,63 enligt passet men 162,5 på riktigt.

 

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Vi såg någon häromdagen men nu kommer jag inte ihåg vad den hette, men vi såg också “The Sitter” och den var ganska rolig faktiskt!

5. Vem ringde du senast? Lee.

6. Vem ringde dig senast? Min chef, hon ringer typ varje dag!

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? “Hey babe, I forgot my keys but I think yours are in the kitchen. Love you lots! x” Fran Lee efter en liten förvirring över vart nycklarna tagit vägen idag på morgonen.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms. Det är snabbt och smidigt och billigt!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De var gifta men pappa dog för 10 år sedan.

10. När såg du senast din mamma? 14 januari när hon och min syster körde mig till Halmstad innan jag skulle flytta hit till Madrid.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå.

12. När vaknade du i dag? 9.56, 4 minuter innan larmet ringde.

13. Vilken är din favoritjulsång? Vad som helst med Frank Sinatra.

14. Vilken är din favoritplats? Spanien! No doubt!

15. Vilken plats föredrar du minst? Tunnelbanan när det 100 000 svettiga människor på den och man måste stå som packade sardiner.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Som det ser ut nu i Spanien, men inte i Madrid.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag brukade ha mardrömmar om ormar, har fortfarande det…Men jag brukade vakna upp och tro att det var ormar i hela sangen…. Usch!

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Häromdagen när jag var trött hade jag ett extremt skrattanfall, kommer inte ens ihåg vad det roliga var men jag skrattade tills jag grät!

19. Hur stor är din säng? 1,80 fast de tar egentligen två enkelsänger som är ihopskjutna.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på temperaturen.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 men jag sover bara på 1 och Lee har 2 .

23. Hur många landskap har du bott i? Småland och Västra Götaland.

24. Vilka städer har du bott i? Göteborg, Sevilla, Manchester och Sevilla.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Svårt att välja, det beror på tillfället.

26. Är du social? MYCKET!!

27. Vilken är din favoritglass? Vet inte, äter inte så mycket glass men i Sevilla brukade vi gå till Ferretis och äta Kinder egg-glass. Sjukt gott!

28. Vilken är din favoritefterrätt? Gillar ju inte söta saker så mycket men gino är alltid gott och hallon/vit choklad paj. Mmmm

29. Tycker du om kinamat? Jag älskar kinamat speciellt i Sverige om man jämför med andra länder där man ätit det (typ Spanien). Men den är säkerligen bättre i Kina!

30. Tycker du om kaffe? Jag HATAR kaffe.

31. Vad dricker du till frukost? Beror på, oftast te.

32. Sover du på någon särskild sida? Japp, på höger sida, sover inte bra om vi byter.

33. Kan du spela poker? Pappa lärde mig när jag var liten, men nu kommer jag inte ihåg hur man gör.

34. Tycker du om att mysa/kela? Japp, men jag är inte en sådan person som ska hålla på hångla och greja offentligt, jag tycker knappt om att hålla hand! Men hemma är det helt ok.

35. Är du en beroendemänniska? Jag har aldrif tänkt på men det är väl vi allihopa mer eller mindre.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp, men inga jag umgås med längre.

37. Vill du ha barn? Ja tror det. Men inte just nu.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och spanska och jag kan göra mig förstådd på tyska, eller kunde iaf när vi hade många tyska kunder på jobbet.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Jag älskar att simma så jag måste säga pool. Är dessutom livrädd för alla äckliga fiskar, maneter och sjögräs när jag är i havet. Jag har alltid varit det, men har ändå tvingat mig iväg på snorkelturer, i den första gången var i Costa Rica och då vågade jag knappt hoppa i vattnet då det hade varit hajar där dagen innan. Den andra gången bestämde jag för att gå i även att jag tyckte det var obehagligt och då var jag i vattnet i 2 min och sen började det bränna på mina ben och när jag kom upp så hade jag bränt mig på elektriskt sjögräs och det såg ut so matt jag hade rullat i brännässlor. Ouch! Så pool för mig!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor! Mat!

42. Äger du dyrbara smycken? Nej, men jag har många högt personligt värde.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Jag vet inte, kollar inte så mycket på Tv men jag streamar en del typ Shameless, Skins och Desperate Houswives.

44. Kan du rulla med tungan? Japp.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Lee tror jag!

46. Sover du med gosedjur? Nej!

47. Vad har du för ringsignal? Nån vanlig ringsignal.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, det tror jag inte iaf.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Strykbrädan.

50. Flirtar du mycket? Jag tycker inte att jag gör men jag är trevlig mot folk, vilket ibland kan misstolkas!

51. Kan du byta olja på bilen? Kanske, har aldrig behövt göra det men det kan väl inte vara så svårt?!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Japp, de tog mig på omkörning och då hade jag inte ens haft mitt körkort i ett år. Men det gick ju bra ändå.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Jag läste faktiskt “En shopaholics bekännelser” av Sophie Kinsella som jag fick i present av en kompis samma dag som jag skulle flytta hit.

54. Läser du någon dagstidning? Jag brukar kolla Aftonbladet och Expressen nästan varje dag online, och sen laser jag de spanska motsvarigheterna till metro typ Gente, 20 minutos eller Que! när jag får tag på dem. Jag älskar att läsa och jag spenderar så mycket tid på tåget/metron att jag dör av tristess annars.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?Nej.

56. Dansar du i bilen? Nej, det gör jag inte.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Los 40 Principales!

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Förberedelser till en grammatik-genomgång till en av mina lektioner igår.

59. När var du i kyrkan senast? På mormors begravning förra året.

60. Är du lycklig? Svårt att säga…jag är inte olycklig men det finns vissa saker jag hade velat ha typ mer stadiga arbetstider så att jag får lön som jag kan leva på. Sen vill jag också flytta ut till kusten, men vet inte riktigt vart ännu. Men först och främst blir det nog ett år till i Madrid så att vi kan spara ihop mer pengar: då blir jag nog ganska lycklig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0