Coldplay pa horavstand!

Ikvall spealar Coldplay pa Vicente Calderon som ar Madrid Atléticos hemmastadium och den ligger bara nagra hundra meter fran oss. De spelar sa hogt sa vi kan hora konserten fran var balkong! Det gor mig sa sjukt peppad pa att ga kolla pa Bruce Springsteen som vi ska gora den 19 juni pa Real Madrids stadium Santiago Bernabéu. Jakla vad kul det ska bli: jag alskar att se saker live. Vilken kansla det ar och antagligen en av de fa gangerna som man verkligen kan leva i nuet och inte i det gamla eller det som ska handa. Man blir bara sa uppfylld av musiken och stamningen, sa himla fantastiskt!!

Nu ser vi framemot kommande helg da Adam och hans franska kompis kommer hit. Det blir en rejal Eurovision-fest pa lordagkvallen och antagligen utgang nanstans i stan! Jag har aven installerat Rosetta Stone for franska sa att jag ska borja lara mig lite franska under veckan innan de kommer sa att jag saga nagra fraser iaf. Jag har varit sugen pa att lara mig franska ett tag och detta programmet ar riktigt bra (Lee anvander samma for att lara sig svenska) och det verkar valdigt effektivt. Jag har dessutom flera installda lektioner denna veckan da en av mina elever ska pa kurs just i Frankrike sa jag kommer att ha lite tid att sla ihjal, sa vad kan vara mer passande?

Sa en harlig vecka pa g nu och veckan efter flyttar vi, tiden bara springer ivag. Kanns knappt som att jag hinner med men det loser sig. Hellre att det for mycket pa g an att ingenting hander. Eller vad sager ni?

Maste verkligen fa tummen ur och skicka in min ansokan om examensbeviset snart ocksa sa att jag kan validera mina poang har och forhoppningsvis fa mojlighet att kunna soka till spanska skolor nasta sommar. De sager att det tar ca 6 manader att fa det och sen ska ju poangen valideras har ocksa... spanjorerna ar ju knappast de mest effektiva...

Anyway, time for bed! Upp och jobba imorgon! Och pa tisdag borjar en ny klass med en ny elev. Det ska bli kul!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar också musik live! Det är det bästa! Kul att ni också ska på Bruce. Ni får ge en recension efter er konsert :) Vi har biljetter till Bruce den 27:e här i Götet.

2012-05-21 @ 00:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0