Fem om dagen gladjer magen

Jag ar just nu inne i ett stimm med fruktatande. Jag har ju alltid atit massor med frukt for jag alskar det och jag ar en de manniskorna som hellre tar en frukt som mellanmal an bit choklad som manga andra (kan bero pa att jag hatar choklad!).
 
Jag har pa den senaste tiden forsokt att ata fem frukter om dagen och de dagar jag inte lyckats har jag kompenserat med gronsaker vid middagen etc. Har i Spanien ar det latt att gora detta da det ar sa billigt med frukt. Clemtiner, apelsiner, applen, nektariner etc ligger mellan 0.69-1.79 euro/kilo dar jag handlar. Sa for en 5-euro sedel far jag med mig runt 5 kilo frukt/vecka (om jag inte koper de dyraste sorterna vill saga). Det ar ju ingeting!
 
Sa idag har jag fatt i mig en banan, en clementin, ett jattestort granny smith apple och apelsin och de tva sista har jag dessutom atit simmandes i blabarsyoughurt! Mmmm. Goa grejer det ni! Och nyttigare an vin en fredagkvall: vissa ska ju upp och jobba imorgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0