"Harlig helg"

Helgen som var, var mattligt rolig med forsenade mobler fran IKEA, jobb och spysjuka hela sondagen. Mandagen da jag jobbade 10.30-21 blev en lang dag och jag kande mig totalt uttomd nar jag kom hem fran jobbet. Jag borde nog egentligen ha gatt till jobbet men idiotiskt plikttrogen ar man ju ibland alltsa. Kande mig allmant svag och otroligt blek hela dagen och fick rad av min elev (en lakare)n att aka hem och vila och dricka...men jag tog mig igenom hela dagen. Pa tisdagen var illamaendet nastan borta och igarkvall at jag min forsta riktiga portion mat (himmelsk lax med potatismos och artor: mmmmmm) sedan i lordagseftermiddag. Gott! Och idag lagade jag panerad kyckligburgare med currymayo, inlagd paprika, ost och bacon! Gott aven detta!
 
Fick ju aven mojlighet attt sova i var nya goa sang for forsta gangen i mandagskvall. Ni kan inte forsta hur skont det ar att sova pa en sang nar man sovit pa en luftmadrass i TVA manader! Det later ju helt idiotiskt att skaffa en lagenhet utan mobler nar man inte fatt lon pa sammanlagt 5 manader tillsammans...men ibland maste man gora galna och spontana saker och leva lite mer i nuet. OCH oavsett att det varit sjukt kampigt pa senaste sa har vi iaf fatt bo sjalva och kunnat uppskatta det. Dessutom ar vi ju i landet som vi alskar och jobbar med det vi vill gora aven om vagen dit inte varit helt rak. Men vem har sagt att den ska vara det och andra sidan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0