Ledsen

Jag sag idag en video som Moa Moafasah Grutzelius hade lagt ut pa facebook. Filmen ar hennes historia om vad som hande den 24 maj 2008 nar hon blev valdtagen.

Jag blir sa ledsen nar man ser sadana har filmer, sjalvklart for tjejn. Att detta fortfarande hander och att tjejen far skulden i ett varldens mest jamstallda lander ar for mig en gata. Nar man laser kommentarerna och majoriteten ar killar som faller kommentarer som: "hur stor betydelse har det egentligen?2 eller "vilken attentionwhore", och "jag har nagra fragor om handelseforloppet", eller "varfor pratar hon inte kan man inte det efter attt man blivit valdtagen?" Fy fan alltsa. Testa du idiot-javel och bli valdtagen med 5 personer i rummet, bli videofilmad, fa filmen upplagd pa internet, bli kallad hora, och fa 1800 kr i skadestand. Var finns sympatin och rattvisan? Vad har det for nagon betydelse om den har tjejen har lagt upp det pa facebook? Alla bearbetar trauman som dessa pa olika satt.

Jag blir sa himla ledsen i storsta allmanhet for att det finns sa manga manniskor darute som arbetar sa nedtryckande och det finns sa manga exempel: tjejer vid valdtakter (eller man for den delen), misshandelsfall, homosexuella som blir nertryckta, "tjocka" manniskor som i fallet "Josephine for SATS" forra veckan. Kan inte folk bara acceptera andra manniskor for vad de ar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0