Varldens godaste marinad for kyckling

Idag innan lunch fixade jag marinad till kycklingen som vi ater ikvall. Receptet som ar pa ett ungefar ar ett som jag anvander ofta.

2-3 kycklingfiléer (jag brukar dela dem pa halften sa att de blir tunnare skivor)
2-3-4 vitloksklyftor (beror pa hur mycket du gillar vitlok)
1 gul lok
4-5 champinjoner
0,5-1 dl soya
1 dl olivolja
massa med gul curry
massa med paprika pulver
starkt curry-pulver eller cayenne-peppar
salt och peppar

Finhacka vitloken, skar loken i halvstora bitar och chaminjoner som man kanner for. Mixa alltihopa och lat ligga minst 2 timmar, helst mer saklart. Idag har jag lamnat det 9 timmar sa det kommer vara mycket smak.

Nar det ar lagom enligt dig slanger du alltihopa i en stekpanna och steker tills kyckligen ar klar. Sasen som blir kvar efterat ar perfekt som bas till en currysas med creme fraiche eller gradde. Testa den! Garanterat valdigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0