Farbror doktorn

Igar skaffade jag mitt tarjeta sanitaria (sjukvardskort) efter ett ar i Madrid! Detta kort som tagit sa lang tid att fa pga av osmidiga oppettider har antligen hittat hem. Forst kunde jag inte fa det for att jag inte var resident. For att bli resident maste man ha hyreskontrakt, och det hade vi inte innan september. Suck! Igar hade jag antligen lyckats med att samla ihop alla papper: pass, papper pa residens, socialforsakring, arbetskontrakt, arbetstillstand och det var nog allt. Men har i Spanien sa tar det mycket tid att skaffa varenda ett av dessa papper och allt gors pa olika stallen av olika mydigheter etc. Nar jag val kom dit med min bunt med papper tog det mig ca 2 min att fa mitt kort (eller papperskopia nu det riktigta kommer pa posten). Ironiskt! Sa idag har jag fatt tid hos farbror doktorn och ska kolla laget pa mina lungor och luftror da jag har en enveten hosta. Jag hoppas innerligt att de aven i detta landet har Cocillana som jag brukar anvanda hemma i Sverige eller iaf nagot som ar lika bra! :) Aterkommer efter besoket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0