Asa's version av Gallo Pinto

Igar testade jag att gora gallo pinto som ar en ratt som man ater i Costa Rica bade som frukost, lunch och middag. Jag hittade nagra recept och gjorde min egen version av det sa jag tankte jag skulle dela med mig:
 
4 portioner ris (kokt och avsvalnat)
1 burk kidney bonor
1 gron paprika
1/2 rod paprika
1 gul lok
2 vitloksklyftor
farsk koriander efter smak
salt och peppar
chilipeppar/cayennepeppar
paprikapulver
 
Hacka allt och stek lok, vitlok, paprika tillsammans i en stor stekpanna. Tillsatt kryddorna och slang i riset och bonorna och krydda mer om det behovs. Servera riset till nagon typ av kyckling. Grymt gott och ganska nyttigt!
 
Bild lanad fran: http://images.search.conduit.com/ImagePreview/?q=gallo+pinto&ctid=CT3072253&SearchSource=15&PageSource=HomePage&SSPV=EB_SSPV&start=0&pos=6
 
 
Har ar gallon med svarta bonor som det ar vanligtvis men jag gjorde den med kidney bonor for jag foredrar smaken av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0