November- December 2012

I november var det mest jobb pa g. Aven att jag inte har sa manga timmar sa tar det mycket tid att pendla och vissa dagar sa pendlar jag sa mycket som 6 h. Hemskt mycket men det ar sa det ar nar man bor i 6 miljoner-stad. Sa november var mycket jobb, mycket pendlande och manga strejker. For varje manad har klimatet blivit samre i Spanien och kanske framforallt i Madrid eftersom det ar huvudstaden och det ar dar parlamentet ligger etc.
 
Den 14 november sa holls de generell strejk och miljontals manniskor deltog over hela Spanien. Strejken genomfordes utan nagot storre vald men oturligt nog fanns det ca 30 personer som ville forstora for alla och de tande eld pa saker, kastade gatstenar pa polisen etc. Trakigt. Det varsta med de generella strejkerna ar att vi som maste jobba (jag fick inte tillatelse att ga pa strejk) paverkas jattemycket. Jag var tvungen att stalla in ett par lektioner och sa var jag tvungen att ga till jobbet istallet for ta metron tex. Jag tycker dock att denna strejken var battre an den forsta som var den 29 mars. I borjan av november sa paborjades ocksa protester utanfor var bank och vi har darfor inte kunnat ga till vart vanliga bankkontor sedan dess. Sa smidigt!
 
Julen har spenderats i England och den har varit riktigt bra. God mat, trevligt sallskap osv. Och en mycket trevlig nyarsfest med Katharine som jag inte sett pa sa lange. Jag glomde dock kameran hemma i Madrid sa inga bilder har blivit tagna under denna tiden...trakigt. Fick en bild med mobilen igar dock. Pa nyarsafton sa rakade jag benen och halkade i badkaret vilket resluterade i detta:
 
 
Mysigt eller inte. Laxan lard!
 
I november fick vi hem var ugn och de sista moblerna till lageneheten ocksa. Sa nu ar allt iordning i den men kanske inte sa lange till. Efter allt som hant pa senaste tiden sa har vi bestamt oss for att lamna Spanien och prova lyckan i Sverige istallet. Sa runt juni-juli kommer vi att flytta norrover och forhoppningsvis kommer jag att hitta nat bra jobb. Jag kanner mig positiv dock. Ska bli skont att komma hem till ett land dar det finns jamlika arbetsvillkor och trygghet pa ett helt annat satt an i Spanien. Sa nu ska Lee lara sig svenska ordentligt och han har redan kommit langt faktiskt. Det kommer han att klara utan problem. 2013 kommer att bli ett gott ar tror jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0