Oflyt igar

Tja!
 
Igar flog vi hem till Spanien igen och vi hade en riktig skitdag alltsa. Forst av allt sa kom vi dit alldeles for tidigt for Lees pappa som skulle kora oss var tvungen att gora nagot annat efterat sa han var lite stressad. Sa vi kom till flygplatsen runt 1500 och incheckningen borjade inte forran kl 16.50. Vi upptacker ocksa att vart flyg gar vid 18.50 och inte 18.20 som vi trott! Kul jul! Sa vi kopte lite fika och satt gjorde mest ingenting. Vi tog ocksa tillfallet i akt att packa om vara vaskor lite grann.
 
Gick till incheckningen och vi hade 2 kilo overvikt sa vi var tvugna att ga ur kon och stuva om allt. Som tur var sa behovde vi ju varken betala extra eller koa igen for personen vid disken var snall nog att lata oss ga fore nar vi kom tillbaka annars hade vi nog fatt vanta ytterligare 45 min i kon. Efter detta traskar vi vidare till sakerhetkontrollen. I Manchester har de den mest osmidiga kontrollen for vi man far sin lada nar man kommer fram till bandet sa man maste dra av sig balte och klocka och plocka ut datorn osv medans personalen star och vantar pa en. Otroligt stressande tycker jag. I Madrid ar det battre for har far man ladan innan och man star och grejar med allt innan man staller sig i kon vilket ar en mycket lugnare process + att det gar mycket snabbare. Anyway, nar jag gatt igenom sa piper det och jag blev muddrade (blev det pa vagen ut ocksa och de kunde inte hitta vad det var for nagot) men denna gangen var det tydligen skorna. Lees bagage blev genomsokt for han hade med sig e-liquid som ar en vatska med nikotin i som man anvander i fejk-cigg for att sluta roka. Sen var vi antligen igenom dar.
 
Sen satt vi och vantade ett tag och borjade koa till gaten. Framme vid boarding pass kontrollen sa fick jag ga ur kon och packa ner min handvaska (den ar seriost typ 15x15 cm) Ryanair borde verkligen skaffa sig ett liv. Nar vi val antligen satt oss pa flyget (langst bak) sa ropar de ut ett namn i hogtalarna. Jag reagerar inte eftersom jag vet att det inte ar nagot problem med mitt bagage men visst sager dem val: "Backhouse?" Sa jag far ga och prata med en flygvardinna som sager att jag har ett suspekt foremal i mitt incheckade bagage och jag fattar ingenting. Far ga langst fram i planet for att oppna det och visa innehallet och da sager de till mig att det ar nagot som vibrerar. Aha, Lees eltandborste har startat pa nagot satt. Jag kan dock inte hitta den men jag maste kommit at den for helt plotsligt stannar den och det ar ok igen. En person i personalen sa valdigt hogt att den vibrerar dock och alla manniskor pa forsta raden borjade kolla pa varann och skratta och anta att jag hade en dildo i mitt bagage! Pinsamt varre! Sen fick jag antligen ga tillbaka genom hela gangen med alla mannsikor som stirrade pa mig och vi avgick forsent pga min eltandborste. Sa ett tips till er alla, ta ur batterierna om ni har en batterdriven borste! :) Vad som gjorde det annu mer pinsamt var att jag stotte pa en mina nya kollegor och hans fru dar pa planet! :(
 
Nar vi antligen kommit fram (i tid faktiskt oavsett forsening vid start) sa har inte personalen utanfor fixat iordning allt i tid. Sa vi star och vantar och vantar och personalen sager att det vara ska ta ett par minuter men sjalvklart sa tar det 35 min. Inte harligt i ett fullt plan, med vinterklader pa sig och ingen ac. Till slut fick vi ga av och oppnade de sjalvklart inte bakdorren. Just our luck!
 
Nar vi antligen blivit klara med allt detta sa funkar inte vart kort i maskinen for att kopa nytt tunnelbanekort och det har blivit sa sent att vi kan taget utan maste ta metron som tar sa mycket langre tid. Efter mycket om och men sa har vi lyckats att ta oss hem med 55 kg bagage genom 3 olika metrostationer och nar kl var typ 1 sa var vi hemma i var lagenhet. Nar vi var tillbaka sa var vi saklart jattehungriga och vi hade typ ingenting hemma. Men jag hade tagit med mig tva gammon steaks (typ kassler fast mycket storre skivor) och vi hade lite potatis hemma sa vi lyckats med att fa ihop en maltid sadar kl 2. Nyttigt varre!! :)
 
Sa gaardagen var en helvetesdag! Jag hoppas det blir en lugnare dag idag. Ska krala mig ur sangen nu och ga till Lidl och handla sen blir det nog en promenad i en av parkerna och lite uppackning, och sa maste jag nog skriva nagra omdommen ocksa. Hoppas ni andra har haft en battre helg an jag! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0