Ny fajt!

Den senaste terminen så har jag drabbats av något jobbigt: finnar. Jag hade inte särskilt mycket finnar när jag var tonåring och jag har egentligen aldrig haft några problem med dem men nu vid 26-års ålder tänkte de att det var dags att visa sig! Tråkigt men sant. Så nu har jag spenderat julhelgen med att njuta men också med att läsa in mig på vad jag kan göra för att förbättra min hud. Det är många som säger att man får vuxenfinnar pga stress men jag känner mig inte avsevärt stressad möjligtvis irriterad emellanåt men inte särskilt stressad. Så jag har börjat fundera på vad som är annorlunda nu mot innan och jag har insett att jag äter mycket mer mjölkprodukter.  Så nu i början av året ska jag: 

Äta mycket mindre mjölkprodukter och ingen ost.

Dricka massa vatten.

Äta extra mycket zink.

Skära ner på gluten och socker.

Det känns typ som att jag bör gå på en GI: diet för att få ihop detta! Men det har jag ju gjort förr och det är ju både gott och nyttigt men jag tänker inte bli extrem och överdriva så det blir nog bra. Dessutom ska min bästa kompis skicka lite bra krämer ifrån USA där de har mycket bättre produkter. Let's hope for the best! 

:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0