The Essential Knowledge of Key Stage Teaching

Så heter kursen som jag började idag.

Igår ringde en recruitment agency och gjorde en intervju med mig och det gick bra men de ville att jag skulle förbättra min kunskap om det engelska utbildningssystemet innan de ligger in mig i deras databas. Detta förvånar mig inte eftersom jag inte har jobbat här och därmed inte har någon erfarenhet av det engelska systemet. Så jag blev erbjuden att göra en kurs (jag får givetvis betala för den själv: vi är ju ändå skolavgifternas hemland. Tack Thatcher!) för att förbättra detta området. Med denna kursen så får jg ett certifikat som kommer ge mig möjligheten att söka lärarjobb direkt, vilket kommer att ge mig fler möjligheter. 

Så idag började jag med en två timmar lång lektion om vilka olika ingångsvägar som finns för att undervisa i UK. Ganska trist och ointressant tyckte jag men jag lyckades ta mig igenom två timmar med envägskommunikation. Jag har nog på något sätt förträngt hur det var att sitta på högskoleföreläsningar. Det som var bra var att jag fick tips på intervjuteknik och lite annat. Ordentlig som jag är antecknade jag mycket vilket är bra för jag måste skicka in en hemläxa efter vare lektion och den första var jättelätt, tack vare anteckningarna. 

Dags att vila lite för sen ska jag traska till affären och köpa grejer till kvällens kvällsmat: svampsoppa. Har varit sugen på det hela dagen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0