Vänja sig vid England

Varje gång en flyttar så finns det nya saker att vänja sig vid. Eftersom jag bott i England innan så kommer det mesta tillbaka till mig men vissa saker är ändå svårare än andra. 

Första gången jag bodde här så tyckte jag att det var jättejobbigt att köra på vänster sida av vägen men den här gången har jag kommit in i det väldigt snabbt. 

Andra saker som jag inte är van vid är maten (nu lagar jag det mesta själv men om jag inte är ansvarig): pommes med allt. Med indisk mat, med kinamat istället för ris! Usch! Knäckebröd finns men det är torrt och pappersaktikt I smaken och frukost består av toast med vitt bröd och ost. Jag som är van vid att äta chiapudding med banan eller ägg med kaviar varje dag känner att det saknas lite fibrer. Men, men, jag ska nog hitta några i nån hälsokostbutik. Jag har faktiskt inte sett mandelmjölk heller... De har iaf god ost! 

Nu ska jag iväg till simhallen och simma GRATIS för det får en göra här vissa tidpunkter varje dag. Sen ska jag söka jobb! 👍



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0