En helg till ända

Michael kom hit i fredags morse och jag gick och väntade hela dagen på att arbetsdagen skulle ta slut. Direkt efter jobbet åkte jag in till Piccadilly Gardens och mötte Michael. Vi handlade lite grejer till middag och sen åkte vi hem och lagade middag och Lee grejade klart med det hemmagjorda vinet. Självklart blev det provsmakning och det var jättegott och nu har vi 21 flaskor i vårt vardagsrum. 

Igår gick vi runt i stan och så gick vi på Manchester Museum of Science and Industry som var oväntat intressant. Fick veta en hel del om Manchesters historia och om industrialiseringen som hade sitt hjärta just här pga av klimatet tydligen. Efter besöket gick vi till China Town och åt en mycket sen lunch runt 16. Vi fick nästan slå oss fram mellan rugby-fanatiker som var överallt i stan då England mötte Uruguay i världskuppen igår. Senare på kvällen kollade vi på Pistvakt och Nilecity 105.6. Udda val av underhållning kanske men de var de enda filmerna jag hade på svenska och Michael och Lee ville träna lite! 

Bilder från Castlefield:







Bilder från museet:



Vin och ostbricka hemma hos oss:


Idag började vi dagen med en full English och sen gick vi in till stan och gick på People's History Museum som också var ganska intressant och de hade massa udda och gamla prylar vilket var roligt. 

Från nästa museum:


Det blev också en runda till Afflec's Palace men flera våningar var stängda eftersom det är söndag idag så istället blev det en sväng i Spinningfield. Det finns massvis med trevliga restauranger, barer och caféer där nere. Kan vara mitt nya favoritställe i stan. 


Jag är verkligen i stort behov en klippning... Måste bara hitta en ok frisör först. 

Allt som allt en mycket trevlig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0