Earthlings

Min kompis Sanna har nyligen blivit vegan och försöker inspirera alla att följa samma bana bla genom att rekommendera folk att se dokumentären "Earthlings". Jag har dragit på det för jag gillar kött iaf vissa sorter men jag har medvetet ätit mindre kött det senaste året och ätit mestadels fisk/skaldjur eller vegetariskt istället. 

Idag tog jag dock mod till mig för att se den här dokumentären som skulle förändra mitt liv och jag plågades (1.35 h). Människor är vidriga och verkar helt sakna empati för andras värde, kanske inget nytt under solen dock med tanke på det iskalla politiska klimatet i Sverige idag vilket konstant visar på människors avsaknad av empati. Men att se dessa djur plågas på alla dessa "köttfabriker" fick mig att lipa som ett barn och att känna mig kräkfärdig. Vem ger oss rätten? Människorna i filmen verkade vara helt utan medkänsla och många av dem var faktiskt rent ut sagt sadistiska i sättet som de hanterade djuren. Jag känner mig äcklad! 

Betyder detta att jag kommer att bli vegan nu? Jag tycker att vegan är ett väldigt stort steg men jag känner verkligen att jag kommer att ha svårt att äta något slags kött överhuvudtaget efter detta och mejeriprodukter minus ost har jag fasat ut under period nu oavsett. Med säkerhet kommer jag iaf att göra mer medvetna val innan jag stoppar något i munnen i framtiden. 

Se den: http://youtu.be/bwd0jcbiKV0

och försök att inte bli påverkad. Jag säger att 100% kommer att överväga vad de äter efter detta. Jag hade svårt att ens se klart hela. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0