Riktig lovkänsla!

Idag är andra riktiga dagen på mitt lov känner jag. Jag var ledig hela förra veckan men vi hade saker inbokade och massa aktiviteter och sen åkte vi till NI på torsdag morgonen. När vi kom tillbaka i söndags så var Simon här, en kille som gjorde Erasmus samtidigt som oss i Sevilla, och han stannade tills 3.15 imorse. Så vi kom direkt från att själva vara på semester till att ta hand om någon på sin. Så egentligen är väl detta första riktiga lovdagen. Jag vaknade typ kl 11 men har bara legat och chillat i sängen och ska snart gå upp tänkte jag.

Vädret ser riktigt risigt ut men jag tänkte att jag skulle ta en promenad och köpa grejer till en goulashsoppa som kommer passa perfekt en regnig dag som denna. Ska snart ta mig ut men jag känner mig riktigt lat idag! Kanske blir det en tur till poolen sen också men det återstår att se! 

Lee med the Big Fish 
På promenad i the Titanic Quarter 
Jack and Rose! Haha

Nomadic en annan gammal båt i kvarteret.
Titanic-museumet. Vi var för snåla för att gå in här (£17/person). Alla invånare i stan tyckte att priset var fruktansvärt och att museumet bara var byggt för utländska turister (ständigt omtalat under våra taxiresor). 

Bar Muriel- en gammal bordell därav underkläderna i taket. 
Cool stil.

Jag tog en seafood chowder som var jättegod tills jag fick sand i en av mina musslor! Blä! 
Hemmagjord jordgubbsdaquiri! Mm 

Timothy and Michael som vi bodde hos och deras mac'n'cheese. Mycket gott! 
Yomaen (osäker på stavningen), Timothys pappas guidehund på besök. 

Tillbaka i Manchester och Lee och Simon med en öl/cider på Port Street Beer House i Northern Quarter. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0