Äntligen framme!

Vi har haft tur med vår resa ner till Madrid, knappt några missöden, köer, olyckor eller problem med bilen.

Första dagen kom vi ner till Rouen vid 16-17-tiden och tog en tupplur innan vi gick in till stadens centrum och tog en härlig middag. Staden var jättevacker och jag älskar verkligen Frankrike. Jag tycker alltid att det är så mysigt där och jag har uppskattat mina besök varje gång men det är ju lite trassligt att jag inte kan franska och det gör det hela lite svårare.

Nu början bulan bli tung v.28+0 på bilden.
Otroligt vackra byggnader i Rouen. Påminde mig mycket om Sevilla.

Igår tog vi en rejäl frulle på hotellet innan vi påbörjade den lååååånga etappen. Ca 100 mil och närmare 12h blev totalt och då körde vi ändå tullvägar för att det skulle gå fortare. Totalt prickade vi in nio stycken på en nätt summa av ca €90, men men shit happens! Utanför Bordeaux var det långa köer pga av rusningstrafik och det slöade ner tempot pch vi förlorade ca 1,5h men vi tog oss dit till slut. Vi såg inga olyckor igår men vi var själva nära att råka ut för en på motorvägen. Vi låg i omkörningsfilen (130km/h i Frankrike), och helt plötsligt börjar bilarna framför oss tvärnita och som tur var så hann Lee bromsa och lastbilen bakom oss svänga in den normala filen så vi klarade oss. Orsaken var att någon hade tappat en cykel i omkörningsfilen och inte kunnat stanna för att plocka bort den. Med hjärtat i halsgropen tackade jag min lyckliga stjärna (är det ett engelskt uttryck?!) för att jag köpt bältet som går under bulan till bebisen. Annars hade han fått ett ordentligt tryck över sig. Men det gick ju bra iaf även att både jag och Lee blev ganska skakade.

Vidare ner till Eibar gick det iaf bra resten av vägen och även om hotellet lämnade en del att önska så var vi ändå ganska nöjda med tanke på att det bara kostade ca 300kr för en natt. Det var ingen dubbelsäng utan två enkelsängar dock och det var tung trafik precis utanför så jag sov ganska taskigt. Lee sov dock som en stock men det var ju inte så konstigt med tanke på att han kört hela vägen. Vi hann med en sen tre-rätters spansk husmanskostmiddag för €10/person precis innan de stängde så vi var iaf mätta och belåtna vid läggdags.

Lee otroligt nöjd med att vara framme!
Blandade bilder från vägen ner.

Iom den taskiga sömnen för mig så var jag uppe redan runt 5.30 imorse och kunde omöjligt somna om så jag underhöll mig själv med några poddar och yoga. När Lee äntligen vaknade runt 9 så packade vi in bilen och drog till Lidl och köpte lite snabb frukost att äta på vägen i bilen. Idag körde vi tullfritt och det tog på fantastiskt vackra vägar om än lite slöare. Så började dagens resa mot Madrid och det rullade på bra tills vi kom till Burgos där det varit en riktigt allvarlig olycka. Vi bestämde oss för att ta ett stopp där och det blev lunch på McDonalds innan vi fortsatte ner mot Madrid.

Väl framme i Madrid skaffade vi ett förråd och slängde in alla våra grejer minus vad vi hade i boxen på taket för låset hade gått sönder och vi kunde inte komma in i den. Måste försöka fixa det imorgon... Efter den turen kom vi äntligen fram till vår kompis lägenhet, dumpade av resten, parkerade bilden, handlade mat, käkade lite och har nu haft en lång siesta. Dags för en tur och äta middag nånstans och ta något gott alkoholfritt att dricka (för mig iaf). Hörs snart!

Utsikten från hotellet imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0